Saturday, March 16, 2013

Seafood Terminal...

post ditulis pada 12 Februari 2009
ptg smlm k.nini kol ajak aku pi makan kat ampang mlm niih...kat seafood terminal yg slalu masuk dlm tv tuh..heheheh maka nyer aku pun bersetuju...sbbkan aku malas nak balik umah dulu, aku berlama-lamaan la kat opis nih..kul 6.30 br balik...smpai umah k.nini, rest jap then kul8 br ke ampang...kami ikut mrr2...naik keta kak mawar..dlm keta toksah ckp lah...memokak jer daro2 sekalian..hehehe smpai sana dkt kul9...borak2 kejap dgn tauke yg nama kak ani tuh then mula ler start amek makanan...abes suma kami amek...hehehe ok specialnyer restoran nih sbb tembaga dia tuh yg 3 in 1...akak nih siap dah patent kan periuk dia nih taknak bg org tiru...mmg syiok makan sbb mangkuk 3tingkat nih kat atas sekali tempat nak kukus...kita leh pilih ikan mcm2 jenis ikan ada aku tak kenal jenis ikan...hehehehe pastu ada pelbagai jenis sos nak letak kat ikan kukus nih...ada sos alahai (adaptasi dr ala thai), sos lemak kuning, taucu dan asam pedas...mmg syiok ar....pastu kat 2nd tingkat mangkuk plak untuk rebusan...ada pelbagai jenis air rebusan..ktorg punye yg peda ala2 tomyam tuh la...maka kita bleh pilih pelbagai jenis makanan utk dimasak guna air rebusan ni...kira mcm steamboat la nih...heheheh ada pelbagai jenis fishball mcm2 lagi la...pastu seafood pun byk pilihan..udang bear2 kat situ...ketam, sotong, pelbagai jenis kekerang...fuhhh...mmg syiok ler...then yg plg aku suka kat mangkuk ke tiga plak..tempat bakr...dia sedia kan butter utk bakar nih...kena bakar sendiri la...amek mknan yg telah marinated...then masak ler...mmg best sos marinate dia tuh...ada ayam, lamb, beef, seafood dan mcm2 lagi...aku plg suka lamb & beef dia...masyuk arrr sgt...lgsg aku tak pandang ayam dah...hehehehe pastu br ler smpai kepada objektif pi restoran tuh...hahaha iaitu kawan2 aku yg keje kat unipeq nih nak amek sampel sos utk lab analysis sbb kak ani nak jual sos dia so nak wat nutrition labelling ler...hehehehe pastu br ktorg balik...kul 12.30 gak ler aku smpai umah...huhuhu alamatnyer aku ngntok bangat & takde mood sgt arini...huhuhuhu

No comments:

Post a Comment