Sunday, March 24, 2013

Traveldreamer...

post ditulis pada 1 Februari 2013
walaupun ada travelblogger pernah berkata...no ticket, no talk...tp aku selaku traveldreamer suka nak berangan juga...hahaha well dlm aku duk study psl next trip yg dah ada tiket tahun ni dan awal tahun dpn...aku juga tgk2 n intai2 tmpt2 yg boleh dijadikan plan for the next trip...tempat2 yg boleh dijadikan realiti...hehe sbb perlu juga study satu2 tmpt tu b4 beli tiket kan..bkn b4 nak pergi je kena study...ofkos b4 nakpi tu kena intensive study la...tp kalo b4 beli tiket tu, just study sket2 nak dptkan gmbaran berapa lama kat sana, masa terbaik nakpi, mana tmpt2 leh pi etc....supaya takde la terlebih masa di sana, membazir duit je..or terlalu cpt di sana, rugi pula..hehuuu....so sebagai traveller + traveldreamer sejati...eceh sndiri iktirafkan...hahaha selain trip2 yg aku dah ada tiket tu....aku ada angan2 utk tahun 2014...nak crik tiket kalo2 ada promo nanti...hehehe kira dah ready la anggaran berapa hari nakpi sume...hehe...

angan2 pertama adalah utk perjalanan ke china...tp kali ni hardcore sket la sbb nak crik tiket terbang masuk ke beijing dan keluar ikut guilin or shanghai...hahaha aku pnah citer b4 ni rasanya...so dlm masa tu aku nak ke xian juga la...kira 1 arah lee nak gerak ke guilin dr beijing tu...naik train...hehehe pergh...terbaik..lagi abru2 ni tgk blog abg meng psl pi guilin..cun gilerr laa gambo dia...mmg sangat mengujakan!hehehe beijing mestila nak pergi kan, kalo tak, tak lengkap lg perjalanan ke china tu...hehehe n ke xian semata nak tgk terracotta warrior..hehuuu plg best pun trip ada adalah dr 5 - 6 hari la...hehe
then angan2 kedua aku plak ada ke vietnam...selama ni duk pikir nak pi hanoi n hochiminh asing2 la..tp skali baru2 ni terbaca psl leh naik train dr hanoi ke hochiminh...tp lama la dlm 2hari...tp...yg menariknya dlm perjalanan leh singgah hoi an..aku baca ramai suggest if naik train tu singgah hoi an...haaa kan menarik tu...bak kata pepatah, kill 3 birds with 1 stone...hehehe eh silap2 4 birds sebab dr hoi an dkt dah ngn danang...hehehe haaa lg boleh singgah mui ne...hahaha overst kan...mau 7 hari juga trip ini...hehehe

angan2 ketiga aku plak nak pergi kashmir...pun itnerary dah siap...siap details ok dgn budget semua...hahahah tunggu masa n tiket yg seswai je...nak pi masuk ikut bangalore sbb AA dah takde ke delhi kan...tp ok la sbb tak pnah smpai bangalore lg..leh lepak 1 day kat bangalore kan...pun trip memakan masa 6-7 hari...tp yg ni boleh beri priority la kan...sbb dah lama plan...hehehe tp bergantung la tiket nanti...hehehe plg seswai pi masa bulan 4...hehehe
angan2 keempat adalah nak pergi ke jepun...yeah...yg ni limited kalo pi ngn family..tp kalo pi ngn member...aku nak cover all over jepun dgn beli tiket train harga rm1k tu...naik train laju dia kejap smpai tokyo, kejap smpai osaka...kejap ke fukuoka...hahahaha kira semua tmpt nakpi...tp kalo ngn family harusla limited to kawasan south sahaja...ke osaka, kyoto, fukuoka dan saga...or mayb leh ke nagasaki juga...tp harusla bajet besarkan nakpi ngn family ni...hehuuu tak sure mcm mana lagi...angan2 nakpi 2014 masa adik dah nak abes...tp taksure berkemampuan ke tak..tp ofkos angan2 kena ada kan...heheheh

angan2 kelima...nak amek cuti sebulan dan tour europe!hahaha termasuk turki..yeah yg ni agak2nya mmg jauh la dr realiti...ko giler bos nak bg cuti 1month??hehehe angan2 je la kan...bkn kena bayar pun...hehehe pastu teruskan angan nak naik campervan dr christchurch new zealand pusing south island...terbaik!hehehe juga nakpergi tanah arab nak tgk petra, naik cruise kat sg nil...pastu nak pi south africa...
n last but not least...perjalanan tanpa tiket promo...hahaha aku rasa leh jadikan realiti by thisyear...insyaAllah...roadtrip ke Krabi!yeah...hehehe lepas tu aku tutup buku la duk rumah aje...hehehe menjadi surirumah sejati...wah gitu...kira itu jela wishlist aku...USA tu takde dlm mimpi aku pun...kalo sponsored ok la..kalo sndiri takkan pi kot...huhuhu kira mcm dah tak byk dah la kan impian dan angan2 aku tu...takat 5,6 tmpt je lagi ni...hahaha

No comments:

Post a Comment