Monday, March 18, 2013

Amsterdam_PORTUGAL : Day 3 ~ 12 Mac 2013

hari ketiga di bumi eropah...dan hari kedua aku berkursus...aku dah takpergi bfast di hotel..just makan megi n biskut hupseng je di bilik sbb malas..hehuuu so hari ni juga kelas berjalan dgn lancar...tp kelas half day aje sbbnya lepas lunch kami akan visit kilang plastik kat lisbon ni...smbil melalui kawasan2 penuh dgn grafitti iaitu street art di lisbon...eh actually kilang ni luar sket dr lisbon...ke arah cascais...perjalanan ambil masa dkt 30minit juga utk smpai ke kilang ni..besar juga kilang dia...supplier kepada mcd..so dpt masuk dlm production line n siap kumpulan kami dibawa oleh bos besar kilang tu...so pjg leee cerita dia...tp mmg menarik...kat mesia dah masuk a few kilang plastik...kali ni besa sket la guna teknologi lain sket...hehuuu menarik!lepas tu ada la sedikit taklimat juga...n sesi q&a...aku ngntok giler rasanya masa ni..huhuhu
pastu kul4ptg kami gerak balik...aku mmg terus tido je masuk dlm bas!hahaha penat sgt rasanya plak..hehuuu smpai2 je rupanya bas singgah di tgh bandar...di Rossio Square!sesape nak turun leh turun masa tu...msa tu la usha2 metro station terdekat...tp sbb kan rasa penat n ngntok, aku tak turun la..katarina n vittoria pun malas juga nak turun...semua kepenatan...hehuuu tp spjg perjalanan balik dr Rossio tu kami lalu di Avenida Liberdade...kira spjg jalan tu byk jee kedai2 mewah..ada metro Avenida kat situ...n jalan tu main road terus menghala ke Marquess of Pombal Square...cantik sungguh pemandangan hujung winter nak masuk spring ni...hehuuuu....
smpai je hotel, aku terus jalan kaki ke masjid yg nampak je dr hotel...br ada masa nakpegi...huhu niat nak crik nasi sebenarnya..huhuhu dlm tak smpai 200meter pun....jalan kaki dlm kesejukan tu...oh lupa bagitau, suhu di lisbon antara 7-12C la..huhuhu sejuk tp besh...hehehe smpai je masjid, tgk kosong takde org...skali masuk dlm ada org tegur...aku ckp la nak crik halal food...skali dia bawak aku ke bawah masjid...dah le gelap...aku cuak dah masa ni...hehuuu mula pikir bukan2...haish la...papetah aku ni...rupanya kat bawah tu ada kafe!wahhh tak tahu pun..huhuhu turun bawah tu takde org pun...so aku terus order nasi n kari ayam!huhuhu smbil org tu siapkan makanan, aku snap sana sini..pastu ada la a few org dtg kat aku...sbb mamat yg aku jupe awal tu duk citer kat diorg ada sorg pompuan crik halal food...sorg2...huhuhu excited diorg jupe aku..hehehe....kebanyakan kat situ sume mcm dr india, bangladesh etc...smpai je makanan aku, aku makan smbil rasa terharu nak nanges...sbb dpt makan nasi n yg pnting, Ayam!hahaha Alhamdulillah...dapat juga kan...n disebabkan tamak, tapau plak roti nan cheese n tandoori...half ok tandoori dia...hehehe tp ni utk bfast esok la...hehuuu so total makan Euro16 sahaja..ok la kan...hehehe pastu aku balik hotel n lepak main internet...tido awal..pastu kul2pg jaga semula...hehehe jetlag kot...tido n ngntok ikut waktu mesia..sib siang2 ok je..malam je la mcm tu...hehehehe burpp..Alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment