Sunday, March 24, 2013

Travel Itinerary!

yezza rasanya ramai traveller dah sedar akan kepentingan itinerary ni...wpun masing2 ada pelbagai pandangan masing2 mengenai keperluan itinerary ini....tp pada aku, sudah semestinya itinerary ini sgt penting dalam membuatkan perjalanan kita nanti lancar...takde la 100% kan...ofcourse la kita kena fleksibel juga supaya nanti takde la stress if apa yg berlaku tak seperti yg dirancang dlm itinerary...tp sekurang2nya kita dah ada panduan mana nak pergi hari ni, mcm mana nak pergi...n ini semua sekaligus menjimatkan masa dan membolehkan kita memaksimumkan penggunaan masa kita kat sesuatu tempat tu...hehehe so sebab tu, aku mmg akan buat itinerary ni setiap kali sebelum berjalan ke mana-mana...tp boleh nampak la tahap ke'detail'an itinerary aku tu makin bertambah dari masa ke semasa...awal2 berjalan dulu aku just print2 je info dr internet....pastu slow aku buat kiraan bajet dlm word je...n now palg aku selesa adalah menggunakan excel..siap masukkan formula semua n conversion currency sekali semua...so lebih mudah utk aku buat bajet perjalanan...hehehe so kat blog ni juga aku share kan semua itinerary aku pnah guna selama berkecimpung dalam dunia traveling ni...actually ramai yg minta itinerary aku...especially yg korea la...so boleh la kalo nak tgk2...ada kat side bar belah kanan blog ini...yeah semoga dapat membantu....wpun tak banyak lagi...tp akan ditambah dr masa ke semasa...insyaAllah... =)

8 comments:

  1. yer..mmgm betul tu...JM setuju sangat..ITIRENARY doc wajib kalau nak travel..

    Aha..ada ker itirenary ke Korea..inisudah cukupbalik..leh la JM refer nanti kalau nk ke sana lagi...Tim kasih DJ..muachhh..eheehh

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup mmg rasa tak tenang je selagi itineray tak siap lagi...hahaha sebab tu la untungnya beli tiket setahun awal ni...hehuuuuu~

      Delete
  2. Sgt2 setuju.. rasa kepuasan bila travel dpt penuhi itenerary kita. Tp perubahan tiba2 pun seronok gak. hehe. Yang penting ada planning dan research.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yups...tang tu yg 'manis'nya travelling tu...unexpected experience....hehehe

      Delete
  3. DJ,

    http://educationmalaysia.co.uk/tempahan-hall-online.html, ni link MH yang baru..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh terima kasih..mana tahu saya sedang mencari ni...hehehehe

      Delete
  4. DJ,

    tgk komen kt blog supermeng..sy try tolong mane ptt

    ReplyDelete