Sunday, March 24, 2013

Boleh jadi ke route ni?

post ditulis pada 24 Februari 2013

hehehe mcm biasa la, dah weekend ni...takde keroje...tangan dan mata melilau je laa dpn laptop ni duk kelik sana, kelik sini...hehehe pastu tetiba terkelik2 tu kat route kalo nakpi turkey...istanbul la kan...mana lagi country yg boleh pergi...n masa menggoogle map tu, nampak cairo, egypt n petra, jordan dah 'dekat' dah...hahaha takde dkt sgt...tp sbb bnding dr sini, mmg dkt la kat sana tu...hehee sbb wpun egypt n jordan termasuk dlm wishlist aku...tp sebenarnya aku nakpi pyramid + cruise sg nil je kat egypt...pastu masuk jordan semata nakpi petra je..haaa boleh?hehehe so aku pikir, kalo gitu je tmpt nakpi nye...sekali laa kan if aku nakpi turkey...so plannya adalah...terbang masuk ke turkey dulu...sbb bila tgk tiket, lagi murah ke turkey...ke istanbul la..pastu boleh pi ke bursa, pamukkale, cappadocia, ankara...haaa masa ke ankara, sbb dia dah ke bawah banding istanbul...so boleh la naik flight terus ke jordan...masuk ikut amman..then terus menuju ke petra...di selatan jordan...n dr situ aku kena turun smpai ke bawah lagi...n then naik bot menuju ke egypt...leh lalu jln darat tp kena lalu israel la..mana boleh masuk kan...so kena naik bot la...then dr situ naik la bas sehari semalam ke cairo...pastu lepas jalan di cairo, aku akan terus balik ke malaysia...wahhh terbaikkan plan aku...hahahaa cayalah!tp ofcourse la trip ini memerlukan bajet yang besar...so just taip je sini dulu..mana tau sok2 leh jd reference...hehehe kira nanti akan pikir la nak bg priority to trip ke europe atau middle east ni dulu kan...tp next3 year la kot...tahun ni n tahun dpn tak mampu dah kot...hehehe bak kata sue, tunggu kita naik 44 la...hahaha mudah2an ada rezeki...Aminn...hehehe
note: muiez ckp better amek student jadi tour guide masa kat cairo..lg mudah n takde la duk kena tipu psl tambang teksi...etc...visa pun tak diperlukan utk egypt dan jordan...

2 comments:

  1. Patutlah mcm pernah baca ja entri ni heee

    ReplyDelete
  2. ye la JM...saya saje repost menda2 perlu ke blog baru ni..supaya tak lupa nanti..hehehe ni rujukan di masa akan dtg...hehehe

    ReplyDelete