Sunday, March 17, 2013

Rumah Makan Cibiuk, BBBangi

post ditulis pada 29 Disember 2012


hari ni tinggal aku ngn mak abah je kat rumah...so ckp ngn mak tak payah masak la...so tghari td...agak lewat la kul2lebih, ktorg keluar ke bangi nak lunch...aku dah plan nak bawa makan kat RM Cibiuk kat seksyen 7...pnah tgk member ckp kat fb, then ternampak dah aritu kedai tu...so saje la nak try kan..bwk mak abah skali...smpai je, tgk kedai nya ok la..kemas, teratur...cantik...pastu tgk la menunya...ermm tak byk sgt la choices dia...banding macam kat bumbu desa tu..sini banyak nasi paket...iaitu pakej la skali nasi lauk ayam pastu ada laaa tempe, sayurn sme tu...mcm kat ayam penyet tu...so then abah order nasi paket ayam bakar, sup buntut n sayur kangkung...mak amek nasi grg seafood...aku plak amek nasi grg kambing dan ayam bumbu pedas....air botol takleh lupa la kan...kat sini sambal n ulam free je leh amik sndiri...pastu dpt juga chinese tea free...pastu tunggu lama juga laaa utk smpai makanan...so pada aku kureng dah sbb service lembab...tu belum penuh kedai tu dah lama giler nak tunggu...huhuhu smpai je makanan...apa lagi...so overall, boleh laaa...cuma pedas giler!abah yg makan pedas pun smpai tak tahan bila makan byk sambal dia...mcm aku mmg tak makan smbal dia, cuma sambal atas ayam je la...tu pun dah tolak tepi sambal tu...tp tetap laaa rasa berasap2...huhuhuhu tp nasi grg kmbing dia aku suka sbb byk sgt daging kambing...even nasi grg seafood mak pun penuh seafood....so ok la kan..nak dtg lagi, mayb tak kot kecuali kalo nak ajak anim makan nasi grg kambing boleh la...hehehe total cost adalah rm74..ok la kan...
pas makan smpat singgah kedai baby...atok beli pool utk zara then beli baju juga utk dia...pandai plak laaa atok beli juga stokin utk zara...opah ckp, kemain utk cucu pndai la beli itu ini..anak sndiri dulu mana dia pnah beli kan...semua mak yg buat....hahaha eleh opah ngata atok, opah pun sama...hahahaha then masa otw balik tu, sempat juga singgah tepi jalan beli durian n cempedak...nampak menggiurkan durian tu msa dia belah-belahkan tu..tp sbb kekenyangan, tggu la nanti kat rumah baru makan...hehehe

2 comments:

  1. baru semalam saya makan kat sini, dekat jer ngan umah tapi tak pergi2 jugak sebelum ni. so, semalam baru ade peluang.. tempat ni memang best.. dapat ubat rindu ngan makanan sunda, last skali makanan nasi sunda tahun 2009 kat Bali

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe tu la boleh la nak lepas rindu makanan sunda...hehe tp bumbu desa sedap lagi kot pada saya la...hehehe oh masa kat bali tak jumpa makanan sunda pun...sy makan masa kat bandung...sedapnye....gurame bakar...nyum3...

      Delete