Sunday, March 17, 2013

USS Again! 12112012 ~Part 1

yeay ke USS lagi!seawal kul 3pg dah bangun utk siap2 ke lcct...sdgkan kul1.30pg baru nak tido...hohoho so gerak naik 1kereta dr umah kakwi kul4pagi...smpai sana dlm 4.45pg, terus parking n pegi bfast kat mekdi...then baru masuk dlm tgk gate y2 plak...bukan dkt T gate...ah sudah...sbb plan kalo T gate senang nak solat...kat Y2 takde plak surau...flight kul6.05pagi...masa cek beg pun dah lama...so last2 kami decide amik wuduk kat toilet, then solat hormat waktu dulu atas flight..1st time buat ni...huhuhu so then take off, dlm sejam smpai la singapore...terus je menuju imigration n naik mrt ke stesyen bugis...nakpi masjid n makan...pi masjid lama kat situ..cantik juga dalam dia...wpun dr luar nampak klasik...hehehe pas solat br pi makan kat zam2...as usual makan murtabak singapore la...order 2bijik je utk 5org makan...kakwi blanja..nyum3...

lepas dah makan, terus jalan ke bus stop yg berdekatan..n naik bas no 80 menuju ke vivocity!yeah...bayar sgd1.50 je sorg..no refund ye, so sediakan duit cukup2..hehehe dlm 20minit gak la naik bas 2tingkat ni..masa ni kamera baru sue buat hal plak...frust la member nak bergaya ngn kamera baru....takde rezeki..nak suh simpan utk HK la tu kot...hehehe smpai vivocity kami terus naik tingkat atas skali beli tiket sentosa express...sgd3.50 sorg...tiket ni leh naik byk kali sentosa express tu....kira ada 4 stesyen la dlm sentosa island tu..tp kalo nak pi uss, benti kat stesyen waterfront...kira 1st station dr sentosa station di vivocity tu...masa nak naik train tu tgk ramainya org...aduhai mula la rasa lemas...hohoho smpai plak dpn uss lagi ramai giler org!!hohoho terus cepat2 beratur!smbil2 ambil gambar kat globe uss tu...aku dpt snap sekeping dua jadi la..biar diorg laa nak snap beriya..aku beratur je...sib baik la tak lama beratur wpun ramai org...tp yg kelakarnya, tiket yg aku print, takleh baca barcode dia..mybe printer cikai..kui3....so terpaksa org tu buat manual..hehehe setel semua dpt masuk...baru la kita...enjoy!memula bergambar di zon hollywood kejap...masing2 sibuk snap sana, snap sini..aku je tak snap...satu sbb keterujaan biasa2 je sbb pnah pergi dah dulu...2nd sbb yakin ngn kamera baru sue, so aku tak bwk lgsg kamera aku...hahahaha....hadoi....

then kami masuk ke zone madagascar...kat sini 1st skali kami pi naik boat Madagascar"A crate adventure...beratur boleh tahan lama laa dlm 15minit...dulu masa 1st time pi takde lagi menda ni..mula tgk mcm tak best je...sbb naik bot?oh jgn underestimate ye..rupanya perjalanan dia agak pjg dlm kapal besar tu...dlm tu, kiri kanan dia pnuh ngn kartun2 madagascar dgn lagu dia yg best!hehehe suka la dalam ni...hehehe then keluar je dr ride tu, kebetulan street performance by madagascar boogie nak mula...dia ada masa dia, masa kami ni dlm kul11pg kot...mmg kebetulan la...hehe comel je laa tgk kartun2 ni menari2 kan...siap leh amek gmbar lagi lepas tu dgn diorg...hehehe lepas tu kami ingt nak naik carousel kat king julien tu tp malas plak bila tgk ramai...sib baik aku pnah naik dulu...hehehe
lepas madagascar, kita terus ke zon far far away!yeay ada castle yg besar!amek2 gmbar dpn castle n terus masuk utk tgk 4D shrek!yeay aku suka!hehehe beratur panjang juga...nyesal tak beli express ticket...huhuhu tp takpela...best dr dulu aku suka tgk 4D shrek ni...hehehe cuma kat zone ni kami pi sini je la...sbb yg enchanted airway aku taknak naik, diorg pun follow je aku kan...aku malas nak naik menda2 laju ni...hahaha tak adventure katanya kan...

No comments:

Post a Comment