Sunday, March 17, 2013

USS Again! 12112012 ~Part 2

pastu ktorg ke LostWorld...waa sini mmg best!ktorg pi waterworld dulu...masa 1st time pi yg ni takde lagi...hehehe so mmg bestlah show dia...cara staff entertain org b4 show start pun best bila org yg duk dpn duk kena simbah air je la..hehehe kelakar..pastu show dia mmg meletop lah!hahaha dlm tmpt kecik mcm tu pun byk aksi stunt depa leh buat...hehehe mmg menarik lah...n kat zon ni juga ada jurassic park rapids adventure...mmg best naik water rafting...tp masa kami pi ni tiba2 dia suspend jap operasi...so kami cancel la pi situ...huhuhu 
pastu terus lagi masuk zone ancient egypt plak...amik gmbar2 jap then kami singgah makan kat kafe oasis spice..actually sume zone ada kafe...leh check status halal kat dlm map yg diambil di pintu masuk uss tu...dlm tu mmg tulis kafe mana halal n tak...so ape lagi..makan le...lapar weh...kami order nasi beriani n ayam grilled...nyum3....mmg sedap!dlm sgd15 kot....berbaloi2...pastu smpat amek gmbar ngn army egyot kat luar kafe tu...actually kat zone ni ada reveng of mummy, but again taknak naik sbb lama giler nak tggu n aku pun tak adventure sgt...takut naik tinggi n laju2 ni...hehehe ada treasure hunters plak aku rasa tak berbaloi naik sbb slow giler n tak best pun..since aku pnah pergi, diorg ikut je la aku kan...kata travel guide...
then kami ke sci fi city pulak...kat sini ada rolloer coaster human n cyclon, pastu ada accelerator, ada transformer...n dgr nama pun sah2 laaa aku takkan naik apa2 kat sini kan..hahaha lalu amik gmbar je la...hahahaha tak koser aku memeningkan kepala...sume permainan menyeramkan...hahahaa 
lepas tu kami ke new york street!yeay!i loike...ada street dance, ada studio steven spielberg...kuar dr studio tu, jumpa marilyn monroe!yeay...suka2 amek gmbar ngn dia..hehehe amek gambar lg di jalan new york ni...hehehe ada sesame street lagi...pastu gerak juga sket ke dpn ada hollywood street yg tak lalu pagi td masa smpai tu...
pastu selesai la sesi penjelajahan kami di uss...so sbb asie sibuk nak naik game2 yg mencabar tu, so ktorg pun split la...dia pi sorg2 nak naik menda tu, ktorg plak ke jurassic park blik..sbb diorg nak pulak naik yg water rafting tu...so ktorg pisah kat situ n janji nak jumpa semula kat tmpt jurassic...skali kami beratur dkt 1jam weh!huhuhu punya la ramai org...dah la masa beratur duk dgr announcemnt myb akan suspend lagi operasi...masa tu dah tgh2 org rmai...frust btol...tp still jalan lagi..smpai nak dkt2 dah tu, dia announce lg laaa debar kan...tp Alhamdulillah dpt juga naik akhirnya...siap pakai baju hujan ok sbb tahu akan basah...hehehe so naik je rupanya dah hujan kat luar...so basah sbb air dr sungai + hujan juga...berpusing2 pening aku kan...skali plg takleh blah, mcm mana aku leh lupa..bila masuk dlm tmpt gelap tetiba aku nampak boat dpn dah kena angkat tinggi!ah sudah aku cuak dah....hohoho skalo ktorg kena angkat tu, then bushhh boat turun dr tmpt tinggi ke bwah....waa nak nanges je rasa...dah la jatuh belah aku...huhuhu cuak giler!hohoho
pastu jumpa balik asie, n menghala ke keluar...smpat la singgah kdai uss b4 keluar tu...pastu aku masa ni tak tahan nakpi toilet...aku takde msuk sgt beli brg sbb dah beli dulukan..tp janji la jumpa dpn kedai tu...so aku baca internet tmpt solat kat tp kedai tu, skali tnya diorg ckp kat tmpt roller coaster tu..aduh rasa nak nanges je sbb jauhnya nak patah balik..dah la tak tahan dah...terjumpa sue, terus ajak dia pi dulu sbb nakpi toilet...n smpat tinggal pesan pd kakwi n cikwan...asie aku dah taknampak dia mana dah...so terus jalan, smpai toilet dkt surau tu, sib baik ada air...mak aih rasa nak meletop!huhuhu pastu kuar toilet nakpi surau, nampak kakwi n cikwan tanpa asie...ah sudah...tp sbb masa solat nak abes, so aku siap solat dulu..dah la org ramai giler kat surau yg kecik tu...huhuhu.then terus pi crik asie ngn sue...tgk asie dah nanges2 plak...aku n sue tka reti buat ape dah...tggu kakwi n cikwan...n then terus kami gerak ke sentosa express...masa ni asie dah ckp mcm2...exaggerate pun ada aku rasa...tp kasi chance la kan...sape suh suka jauh2 dr group...aku pesan byk2 kali dah...tgk kawan2 kita 1st time tmpt org, takde hp plak tu...so ni pengajaran la ni...selama ni tak pnah aku travel jadi macam ni..mmg nak kena la tu kan...sabar je la....dah la masa tu kaki aku sakit giler, hujan lagi...bertabah la...

so smpat la pastu singgah makan chicken rice shop kat vivocity, then kami naik mrt terus ke changi airport...harus diingat airasia di terminal 2 ok..bukan terminal 1...sakit kaki berjalan ke hulu ke hilir...so smpat solat jap, then beli air n terus menuju ke gate...fuhh sakit giler kaki aku wei...hohoho so flight take off kul 11.35mlm..masuk je terus membuta tak sedar diri dah...smpai lcct kul12 lebih, terus gerak balik ke rumah kakwi n mandi n bummmmm......selesai satu lagi perjalanan....Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment