Saturday, March 16, 2013

Percutian Mengejut ke Cameron Highlands!

post ditulis pada 28 Januari 2009

setel je wedding iba, kami terus gerak balik....dari alor star dlm kul 4ptg, sempat singgah di gurun tuka baju...then ktorg teruskan perjalanan ke simpang pulai...rina plak drive kali nih...kami smpai kat simpang pulai dlm kul 7ptg...teruskan perjalanan ke cameron highlands...cuak sgt sbb jalan gelap n pusing2 jalannyer...rina plak bawak laju...huhuhu mmg mood aku teruk sgt masa ni duk bebel kat rina jer sbb cuak...dia pun stress agaknyer ngn aku...heheheh then kul9 mlm br smpai cameron...jem sblm masuk brinchang tuh....rupanye ada pasar malam...so ktorg pun mula crik hotel...punya la penat pi semua hotel tp suma dah penuh!huhuhu dah kul 10.30 ktorg decide makan dulu sbb dah penat sgt...hhuhuh masa nih dah mula timbul rasa nyesal pi cameron...sesak sgt org...pastu ktorg crik lagi hotel kat tanah rata plak tp suma penuh jugak...last2 balik smula ke brinchang & singgah petronas nak solat...masa ni la tgk ramai org tak dpt hotel gak n tido dlm keta kat petronas...so ktorg decide tido dlm keta gak kat petronas...heheheh kelakar btol la kenangan nih...akan diingat smapi bila...tp sbb suma kepenatan, lena jer ktorg tido mlm tu..hheheheh
27 januari 2009 - awal pagi kul6.30 dah bangun...sejuknyer....hehehe pastu kul7 kena ketuk tingkap...diorg suh ke tepi sbb lori minyak nak masuk..heheheh pastu ktorg pi la siap2...punya la sejuk air...aku nak gosok gigi pun terketar...last2 aku tak mandi..kehkehkeh....then ktorg pi sarapan...siap nafas berasap tuh masa nih..hahahaha best2....pas makan, ktorg pi ladang teh boh kat sungei palas...jalan nak pi dia sketnyer sempit...huhuhu cuak gak la...heheheh tp mmg cantik sgt pemandanagan....smpai tuh kena jalan kaki naik bukit 200m..penat gak ler...tp smbil bergambar...ok la..hehehe kat atas tuh ktorg tgk kilang teh, amek gmbar & beli teh mcm2 jenis kat atas tuh..heheheh best sgt tp sejuk smpai skait hidung...heheheh lepas tuh ktorg pi shopping kat tepi jalan tuh...rina pi beli sayur...aku just beli magnet strawberry & strawberry kering...pastu kitorg pi big red strawberry farm...best sgt dpt petik strawberry...slama nih aku tak makan sgt...tp best & banyak lak aku makan...siap pastu pi mkn aiskrim goreng strawberry & jus strawberry...hehehe then bergamabr2 sakan kat situ..ada kwsn sayur hidroponik..cantik sgt....then dlm kul 12.30 ktorg bergerak balik plak....penat sgt...aku drive lalu jalan tapah...jumpa la cameron valley & lata iskandar...cantik sgt tp tak sempat dah nak benti...takut lambat smpai kl...pastu aku drive smpai ulu bernam...tak larat dah sbb ngntok sgt...sue smbg drive smpai bangi...aku penat giler2...kul9 aku dah tido & lena diulit mimpi.....


No comments:

Post a Comment