Saturday, March 16, 2013

Cuti yg simple.. =)

post ditulis pada 19 Jun 2010

so disebabkan plan nak bercuti ke Jakarta aku kensel, so ajak Sue lepak Melaka jer..just amek cuti 2hari, then just rileks2 jer tanpa sebarang perancangan...so aku amek cuti Khamis n Jumaat..mula dgn malam rabu tuh sue dah smpai KL..dia nak ajak makan best...so ktorg decided nak pi William!hehehe Hadi n kawan dia pun nak ikut jugak...so layan kan aje la kan...so mcm biasa menu aku adalah chicken kiev!nyum2...tak amek gmbr pun sbb dah pernah kan...hehehe tp sue je amek gambar menu dia = spaghetti chicken mushroom...mak aih mmg meletup!byk giler + byk bahan...huhuh meleleh la...hadi plak order steak dia..mak aih lembut giler daging dia...kecur air liur aku nih...hohohoh best2...pas abes makan dlm 10.30mlm, aku n sue terus pi umah enon...dah janji nak jumpa kan...so lepak2 main ngn naqib yg makin comel!gelak jer dia...hahaha mmg suka la aku ngn naqib...hehehe smpai kul1 gak ler...hasilnyer smpai umah kul1.30pagi!mak tak tido lagik!hahaha kena bebel la...heheheheesok nye plak ari khamis...aku gerak dr umah amek sue dlm kul10pagi..bajet nak tgk lagenda budak setan kat OU skali lambat plak sbb jalan jammed!so ktorg just memenuhi tuntutan perut jer...hehehe mana la gi kalo bukan New York Deli....pergh macam biasa menu aku mana pernah berubah...setia beb dgn Spaghetti Alfredo n Roast Chicken....wallawei....best giler!hohohoho memandangkan makanan sumer adalah siaran ulangan, maka malas nak amek gambo..baik layan nafsu makan...hahahaha bersama2 spaghetti adalah cheesy ball, choc lake n float!yummy perut pecah!hahahaha pas abes makan, sbb tak jd tgk wyg, so ktorg decide pi jalan TAR...ha ape lagi, shopping tudung ler...hehehe penat jugak la kan jalan panas2 tuh...huhuhu tp sekali sekala ok la...so sumer pun plan yg tidak dirancang sgt kan...hehehe simple!so pastu jalan2 dlm wisma campbell...1st time pi!so naik smpai atas!hahahaha takde apa pun...then ktorg ke bangi...pusing2 UKM dengan harapan teserempak seseorg...hahahaha tp mcm biasa, niat jahat selalunya Allah tak makbulkan kan...huhuhuhu ok dr bangi terus ke Melaka dlm jam 4ptg...terkejut aku tgk smpai umah Iba kat Melaka dalam jam 5ptg!hahahaha gler lah aku kan...hehehehe pastu lepak2 borak2, terus mak iba ajak makan nasik...huhuhu kenyang giler...mcm biasa la kalo ngn iba n mak dia mmg slalu kena paksa makan...hehehehe then lepak2 smpai malam..maklang atan ada datang dgn anak dia..pastu layan dimas subekti...hehehe 1st time tgk..hehehe...penat giler aku malam tuh...huhuhu

ari jumaat plak duk lepak jer pagi tuh sbb bangun lambat kan...mmg hampeh la ktorg, bangun2 mak iba dah siap wat sarapan bagai...mi goreng yg soodap!hehehe iba pun sama malas!hahahaha pastu pas lunch petang tuh br ktorg kuar pi Klebang...jumpa atok, makan Coconut Milkshake Klebang yang best!hehehe then pi jalan2 kan banda hilir...sempat lagi tuh naik bukit kat AFamosa tuh ngn sue n iman!hahahaha berpeluh2!then ktorg pun balik le umah dlm kul7ptg....makan2 lagik kat umah...huhuhu nonstop makan kalo duk ngn mak iba ni...hehehe...
then dlm kul10mlm, ingat nak tido dah, iba ajak kuar pi uptown...ha ape lagi...layan....beli brooch jer pun aku...sue jer shopping sakan kan...hehehe pas kat situ, ktorg plan nak minum2 kat Klebang, skali makcik sian kat aku kan, dan2 ajak pi Pantai Puteri...hehehe ha ape lagi makan ler kat tepi laut tuh....dgn sotong celup tepung, mihun sup, roti john n otak2 yg best!bersama Coconut Milkshake yg lagi best!hahaha mantap!then balik, smpai umah dekat kul2pagi!huhuhuh kepenatan terus tido!


hari last kat umah iba, bangun lambat la kan...hehehe bangun dah siap makan...huhuhu sian kat makcik kan...rajin sgt...huhuu pastu aku n sue pi dataran pahlawan jap nak beli barang...then ktorg balik makan lunch plak...adoi asik la makan...patut nak balik jer pagi tapi makcik bising suh lunch sbb nak masakkan kerabu kerang aku!huhuhuh terharu aku tau...makcik ni asal aku dtg mesti nak buat kerabu kerang sbb aku ckp aku suka kan...ha ape lagi, byk gler aku makan...skali skala dapatkan...hehehehe best gler + pedas!huuhuhu berpoluh2 la acik makan....hehehehe then dalam kul 4ptg br aku n sue gerak balik kl...plan nak makan dgn lyn pun kansel sbb nek dia tak sihat...so tibe2 aku rasa badan nak demam kan dalam keta, terus suh sue yg drive...huhuhu tibe2 jer kan...huhuhuhu dah ler jammed dgn eksiden...huhuhu dlm kul7 lebih gak aku smpai umah sbb pi anta sue dulu kat puchong...hohooh aku dah minum air badak n 100plus dlm keta n tutup aircond...ha terus peluh2...now dah ok dah takde demam cuma badan still sakit2...insyaAllah sok ok kot..huhuhu lusa mau kerja...aiyooo cepat sungguh rasa cuti habis...hehehehe cuti yg sgt simple, tak payah plan beriya sbb nanti frust kalo tak jadi...heheheh next vacation?hehehe

No comments:

Post a Comment