Monday, April 26, 2021

Let's Eat Edisi Malaya - Kay's Steak & Lobster, Putra Heights

hujung tahun lepas aku duk menggila layan drama korea tajuk 'Let's Eat' pasal drama tunjuk banyak la makanan korea...Agus yang suggest kat aku drama ni...haa dah tengok tu memang meleleh leleh la air liur aku kan...hahaha so entah macam mana bila sembang sembang dengan Agus pasal drama ni, keluar la idea nak makan mahal...Agus cakap dia teringin nak makan tomahawk tapi takde member nak makan mahal...so aku pun bab makan kan, laju laa ajommm!hahaha kami plan berjumpa di Kay's Steak & Lobster, Putra Height..aku pernah je datang sini, so sebab tu aku suggest kami ke sini layan tomahawk, lagi plak aku dapat diskaun 15% masa ni...so aku dah siap buat reservation dan call tanya ada tomahawk...sekali adik tu cakap ada yang 1.2kg je paling kecik!biasa aku makan yang 700 - 900 gram je...hahaha tanya Agus, okay ke kalo 1.2kg, dia laju je onzzz!hahaha ok i loike!senang bawak jalan...hahahaha!dan bersama tomahawk kami order 2 spaghetti aglio olio...
besar gila weh tomahawk dia...hahaha terkejut kitorang tengok...dah la Agus tengah diet, aku rasa aku je yang banyak makan daging tu...sedap ya amat wehhhh...lembut gila daging dia, sos dia semua sedap sangat....Agus pun setuju cakap one of the best steak dia pernah makan...gitu kan...kahkahkah sambil makan sambil sembang pasal travel dan misi makan makan mahal seterusnya...kahkahkah perangai kan...dan seterusnya sejak makan makan pada Disember 2020 ni, until now dah beberapa kali gak aku or Agus ajak pi makan makan mahal!hahahah...ada member gini, takde rasa bersalah sangat sesekali teringin makanan mahal...hehehe!
berbalik citer tomahawk tadi, serious weh sedap sangat...aku takleh move on bila ingat balik...hahaha cumanya sebab makan banyak gila sehari tu, kembang gak tekak aku...sebab lama lama tu bila dah sejuk dia tak sesedap masa panas panas...aku rasa 2/3 je aku yang makan...hampeh Agus ni...kahkahkah dan bila tiba masa nak membayar tu kan, nervous tau...hahaha tapi memang dah tau dah harga tomahawk adalah RM40/100 gram...tapi malas nak kira sendiri, nak tengok bill gak...dannn jeng jeng jengg total makan kami berdua adalah RM524.30! gila lahhh hahaha gilaaa...boleh 10 kali makan kalo kat tempat lain...tapi takpela, teringin kan pastu sedap gila plak tu...adoi meleleh plak air liur aku tengok gambar daging ni...nyummeh!

6 comments:

  1. perghh..sedap tu..berbaloi RM500++..

    ReplyDelete
  2. Waktu makan sedap ... tapi waktu nak bayar terus rasa nak pengsan !

    Hahahahahaa

    ReplyDelete
  3. kena mkn rmi2 rebut2 br rasa best tu..sbb beso kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tp nnti klo rmai xpuas makan hahaha #tamak

      Delete