Wednesday, April 21, 2021

Pasta Panas, Bandar Baru Bangi

yeah mari nak share satu lagi kedai makan viral hari tu...sebabkan oleh Alif Satar!aku selalu nampak Instagram pasal Pasta Panas ni, so bila satu hari tu dengar dia dah buka di Bandar Baru Bangi, dan aku kebetulan ada appointment kat sana, makanya singgah la...aku duna Waze je cari tempat ni sekali terkejut dalam kawasan industri kau...dan lagi mengejutkan dia guna macam kawasan kecik je dalam kawasan sebuah kilang tu sebagai dapur untuk Pasta Panas ni...pelik gak aku...
masa aku sampai ni takde la ramai sangat orang beratur...depan aku ada sorang, belakang aku sorang...tapi order thru online berdesup masuk...yang buat aku panas tu, lepas budak cashier tu ambil order orang depan, dia pi layan order online yang memang nonstop la masukkan...lepas satu, satu...aku panas dahhh masa ni...last aku sound je la, amik je la order kami dulu ni bukan ramai pun...kemain dia buat muka sambil order aku...ewah kau kan!hahaha memang panas la hati aku masa ni sepanas pasta kau!hahaha...so kat bawah ni adalah menu yang ada di sini ya by the time aku pergi...tapi banyak habis dah...aku nak makan chili mac dan laza mac yang digembar gemburkan sedap tu, tapi abes...haa tamba panasss la hati aku kan, baru kul 12 tengahari signature kau habiskannn...hapooo...
haa sebab situ memang takde tempat dine in, so kena tapau bawak balik...tapi aku dengar Pasta Panas outlet lain ada je dine in area...sini je kot takde...dah la pelik masak kat dalam kilang!rasa nak call je member PKD Hulu Langat suh pi check!hahaha so sampai rumah menarik la nampak packaging dia ni kan, pastu gatal la ikut cara Alif makan, buka kotak tu jadi lebar...so aku cuba Aglio Olio Seafood (RM17), Mac & Cheese Beef (RM16) dan Carbonara Chicken (RM14)...dan sebab dah panas tadikan, lepas makan ni terus hati aku sejuk sebab sedappp...semua pun sedap...mac & cheese dia memang to die for untuk peminat cheese...melimpah ruah weh...sedap gila...dah la bawak balik pun still okay, tak soggy pun pasta dia...just nice!yummeh!
pastu ada sekali tu kat pejabat aku order Pasta Panas ni sebab nampak laza mac dan chilli mac ada...so aku order Creamy Tomato Beef (RM14) sebab Liana duk cakap sedap gilaa...sekali tak kena ngan tekak aku sebab masammm...aku ni bukan suka benda masam masam kecuali masakan Thai...so kenot go!then order laa Laza Mac dan Chilli Mac, tapi aku tak ingat yang mana satu tu masam gak, so takleh gi aku...yang gambar nombor tiga bawah ni banyak cheese tu yang tak masam dan sedap pada aku...yang second last tu masam gak...huhuhu dannn kali ni beli pasta dia agak soggy la pada aku...so kurenggg...

No comments:

Post a Comment