Saturday, April 24, 2021

JJCM Penang Day 2

Sambungan dari: JJCM Penang Day 1.2

hari kedua di Penang, kami malas nak keluar breakfast sebab masih hujan...plan nak naik rooftop lain sunrise pun nanhado sebab mendung....so lepas solat kita sambung tarik selimut je laaa...sampai dekat jam 9 pagi memasing dah kelaparan so order Grab Food je laaa....aku order Hadi Char Kuew Teow yang kering dan basah...pagi pagi tu tak banyak plak pilihan halal sangat banyak kedai non halal je...nasi kandar ada la tapi tak nak dah...hehehe sedap la jugak kuew teow dia tu...air kami buat sendiri je apa ada kat bilik tuuu...
lepas makan sambung tarik selimut balik...asyikkk...jam 12 tengahari baru la kami siap dan check out...destinasi seterusnya adalah Le Petit Four Patisserie...sebab kenyang lagi, kami cari dessert je la...aku pernah pergi sebelum ni tapi habis dah makanan dia...so kali ni pi takde orang dan dessert penuh lagi...excited la uols!hehehe...kafe ni juinor aku yang suggest dia cakap dessert dia sedap especially kek laici dan croissant dia...hahaha tapi bila aku pi, aku dan Sue sama sama setuju kata biasa je la...ada kafe yang jauh lagi sedap kat KL ni...hahaha...gitu kan...
dari kafe tu kami jalan kaki ke Tan Jetty konon nak ambil gambar...gigih la pakai mask berjalan tengah panas tu kan...sekali sampai pintu jetty di tutup sebab PKPB lagi masa tuuu...sobss ambil gambar dari luar pagar je laa...aku takpela sebab pernah datang, Sue la kecewa sikit hehehe...tapi cantik je la dar luar pun...hehehe...
dari dan Tan Jetty kami balik ke kereta dan gerak nak keluar dari pulau tapi sempat singgah Bayan Lepas untuk ke Udin Nasi Ayam Hainan yang terletak dalam Kompleks Sri Selesa Bayan Baru...sekali kecewa sebab tutup daaa...dalam Google cakap bukak, sekali sampai tutup!denggg...benci betul info salah tak update ni tau...
sebab kecewa kami terus tinggalkan pulau melalui jambatan kedua...dah alang alang lalu Batu Kawan, Sue ajak singgah IKEA...layan je laa dia nak carik pokok katanya...dia sekarang memang beriya tanam pokok...penuhhh rumah dia dengan pokok tu...hehehe tapi punya penat pusing satu IKEA, satu je dibelinyaa...hahahaa...tapi takpe la kami pun nak killing time, nak tunggu kedai makan buka...sesambil tu aku posing dalam IKEA...hahaha!
dan dari IKEA kami patah balik ke utara, ke Bukit Mertajam untuk late lunch di Pak Mat Western Cafe...dia buka jam 4 petang sebab tu kami relaks relaks nak tunggu dia buka tu...haa sekali sampai dah ramai orang kauu...sedangkan kami sampai dalam jam 4 petang gakkk...nasib baik dapat tempat...sedap gilaaa makanan kat sini dan murahhh...seronok betul aku dan Sue makan siap bertambah!hahahah...laster post aku update details pasal kafe ni ya!
dah kenyang gila tu, aku taknak drive, suh Sue drive...sekali dia drive sampai R&R je sebab kami singgah solat...lepas tu laju dia masuk seat sebelah...hahaha hampeh...sampai rumah dah lewat petang terus membungkang dua duaa...penat...malammm sikit tu kelaparan dah...nasib baik ada bahan kat rumah Sue so aku masak creamy spaghetti dan grilled lamb...nyummeh!
dan esoknya aku masih cuti, so Sue masak kan aku makanan korea...ada ayam goreng korea, sup seaweed dan toppokki...nyummeh!sedap dan kenyang...selesai makan aku pun gerak la balik ke KL semula...ingat takde orang balik Isnin, sekali jammmeddd gakk...hampeh dasar rakyat Malaysia!hahaha pantang lepas kandang, penuh la jalan raya...aku pun sekali la tuuu...kahkahkah...ok selesai laaa trip lepas gian kaki gatal aku ni...hahaha...

No comments:

Post a Comment