Friday, April 2, 2021

Warung Bunian, Kampung Sungai Merab, Kajang

ok korang hari ni aku nak share satu lagi tempat berhampiran dengan Putrajaya yang best la kat tekak aku iaitu Warung Bunian!hehehe walaupun address kat Kajang tapi jangan tertipu, dia terletak kat tepi je Desa Pinggiran Putrajaya tuuu...hehehe dolu dolu aku selalu gak pergi makan, tapi masa tuk nama dia Warung Tapak Sulaiman...memang lama laa last aku pi tahun 2013 camtu kot...hahaha so apa mimpi tah tahun lepas aku teringin nak makan sini lepas nampak member aku pi, makanya terus la carik member...kat Warung Bunian ni menu dia tetap tau ikut hari...so kita cuma bayar harga RM15 per pax untuk makanan so nanti dia hantar je menu dalam dulang...so makan hidang la kitaa...ok malas nak cite panjang jom usha gaya kedai di musim PKPP masa ni...penuh dengan tali merah putih tu kan...nak makan lunch sini better Whatsapp buat reservation ok...nombor dia +6017-3812246...
masa first time pi tu, aku pergi dengan Cheah, Raja, Nes dan Wani dan kami pergi hari Selasa...so menu hari ni adalah gulai udang, ayam sambal, ikan goreng, sayur taugeh dan timun bersama sambal belacan...harga RM15 per pax, nasi tu boleh tambah lagi...takde hal...air harga lain ya, boleh order dalam jug or gelas...haa tengok lah udang nya besoorrr...pastu tak kedekut lauk weh...portion dia besar...sedap!masakan macam makan kat rumah...masa makan semua duk berzikir cakap sedap...hahaha sedapnya!
then sebab kan nak makan ketam, tak lama tu aku pergi pula hari Khamis sebab lauk dia adalah gulai ketam, ayam kicap, ikan goreng dan sayuran...ya ampun walaupun nampak comel ketam dia, ko tengok laaa portion untuk 3 orang makan tu haaa...memang puas hati gilaa...kali ni pergi dengan Irma dan Asie plak...haaaa semua cakap best!macam masakan dengan rumah!hehehe...ikan goreng dia garing so memang kau kekah la tulang temulang diaa...hahaha...
then teringin plaaakkk sambal udang dia tapi kena datang weekend, makanya gigih la paksa orang rumah siap awal sebab takut lambat kang ramai orang....warung buka for lunch terus kami sampai...hahaha untuk Sabtu harga dia mahal sikit RM20 dengan menu gulai ketam, sambal udang, ayam goreng dan sayuran...MasyaAllah puas hati makan..gemok gemok udang dia weh...ayam dia sedappp!nyummeh!
sebabkan masa tu aku menggila promosi kat FB aku pasal Warung Bunian ni, boleh plak tengah makan ternampak Meina ni haa...dia ni aku jumpa masa pi Kashmir dulu, pastu memang kawan la kat FB dan IG...so dia pun datang dengan kawan kawan dia sebab terpengaruh dengan aku katanya...hahahaha yezzaaa suka aku kan!
dan lepas dah cuba semuaaa menu lunch dia, aku teringin nak makan breakfast dia famous dengan nasi lemak bungkus dan roti jiwa kacau...tapi kalo hari kerja payah la, sampai ada sekali tu hantar mak pi hospital, lepas setel aku masuk pejabat, tapi sebelum tu aku singgah sini...hahaha so sebab tamak, aku order nasi lemak dengan roti tuuu...harga tak ingat...dalam RM7 kot...hahaha sedap gak!cuma pedas la sikit sambalnya tuuu....nasi lemak tu ok la sedap...roti jiwa kacau tu actually roti canai biasa yang dia racik pastu gaul ngan telur dan inti jadi macam murtabak...sedap la, tapi lepas tu aku kenyang gilaaaa...makan cam hape je!hahaha...pape pun aku sukaaa Warung Bunian ni!nyummeh!

4 comments:

  1. Replies
    1. Kannn...kuah dia tu yg sedap sebenarnyaaa...nyummeh!

      Delete
  2. ooh, wak x tau ada menu ikut harian pula.,
    biasa wak dtg breakfast pagi dgn nasi lemak telur bungkus dgn roti kosong je., ;p
    hopefully someday kita cross path kat sini., hehe

    ReplyDelete