Friday, April 30, 2021

Family Trip N9 & Melaka Part 2: Galeri Lebah Melaka, Ayer Keroh dan Rumah Asam Pedas Melaka, Simpang Ampat


dan keesokan harinya kami breakfast kat homestay je, adik aku belikan makan sambil melayan budak budak ni nak sambung mandi kolam...layan je laa, pastu nak Maggi plak...sib baik makngah memahami beli barang BBQ semalam, beli maggi sekali...kemain kena jeling ngan mak aku...kahkahkah...dan dekat tengahari baru kami checkout...
dari homestay, tak tau nakpi mana dah sebab kebanyakan tempat kat Melaka ramai orang masa ni, last sekali kami ke Galeri Lebah Melaka kat Ayer Keroh...memang tepi jalan je sebelum masuk ke highway galeri ni...kemain teranggg kuning dia dari jalan besar...hahaha...takde apa sangat pun aktiviti, ada la tengok sarang lebah kelulut, pastu beli madu kat dalam tu...layan je laa nak membuang masa kan sebab tak tau nakpi mana dah...
pastu sempat la mak aku shopping belacan, cencalok bagai kat arked depan galeri tuu...haa layan gak kan beli bubur caca la kan...hehehe barangan Melaka semua ada kat sini...layan je la mak aku, kakak ipar aku duk shopping sakan...hehehe sambil anak buah main kuda goyang kat situ...permainan lama lama gituu...
then kami menuju ke Simpang Ampat sekali lagi untuk lunch...dan kali ini kami ke Rumah Asam Pedas Melaka...banyak gilaaa pilihan menu kat kedai ni sampai penuh meja aku order makanan...hahaha ye la dah kata abang aku nak bayarkan kannn...hahaha dengan asam pedas ikan jenahak, ikan pari, daging tetel, pastu gulai lemak daging, ikan goreng, telur goreng, sotong goreng...hahaha terbaiklah tapi last sekali adik ipar aku yang belanjaa...hahaha selamat abang aku!
masa makan ni aku dan abang aku duk kutuk kutuk adik aku, sekali dia emosi sampai nangis nangis...gila!hahahah bongok gila aku rasa...hahaha pastu emosi, dah aku patut ada trip ngan dia ke Kuantan esokk!demmmm sampai rumah petang tu dia terus gerak balik umah sewa dia sebab emo!demmit!hahahahahaha....ahh sudah lah, aku mana boleh kalah...terus pasang strategi nakpi mana esok ni...cuti seminggu nih!hahahah....

No comments:

Post a Comment