Saturday, May 1, 2021

JJCM Johor & Melaka

sebabkan gaduh ngan adik kan semalam, hahaha dia pi Kuantan tinggalkan aku...tak guna!hahah terus malam tu aku messaga Raja ajak merayap...tak kisah pi mana mana aku cakap, janji aku berjongket...kaki aku gatal sangat dah masa ni...hahaha pastu Raja cakap pi la ajak Cheah...so aku message Cheah, dia on dan dia tanya sape lagi, so message Hazlami dan Zul...then Hazlami takleh join, Zul je on then tengah malam sikit tiba tiba Cheah cakap takleh join, dah tinggal bertiga je...cehhhh...so sebab dah janji ngan Zul, proceed je la kan...takkan nak cakap kensel plak ke dia...dan bergerak la kami bertiga ke Johor jam 10 pagi...kemain roadtrip matahari dah tegak atas kepala...dah la hari Ahad, diorang sok keje, aku yang cuti...hahaha...
dan destinasi pertama kami adalah ke Restoran Kari Kambing 40 Hari di Yong Peng!lama gilaa tak layan weh...sekali sampai panjang gilaaa beratur!dah la diorang tak bagi beratur ramai ramai...so sorang je beratur, lain tunggu bawah khemah....makanya kami gilir gilir beratur dalam panas...dekat sejam gak baru sampai turn nak order....huhuhu dan dekat sejam baru la dapat order dan makanan...yeayyy cari tempat duduk yang leh duk 2 orang je semeja dan makannnn...sedap gilaaa tapi banyak gilaaa haha sebab setalam makan bertiga jer hehehe...
dah lepas kenyang kami menuju ke Kluang...hajat hati nak bawa diorang layan kopi dan roti kat Kluang Rail Coffee kat stesyen keretapi tu sambil bergambar, sekali ramai gila orang then takleh masuk stesyen dah untuk bergambar...pasrah...
pikir punya pikir, teringat pernah baca pasal kilang kopi yang kita leh masuk...terus search dan jumpa Kluang Coffee Powder Factory ni...cumanya sayang, masa kami pergi ni kilang dia takleh masuk sebab PKPB kann...so kami just beli kopi pek pek nak bawa balik rumah then lepak ngopi sambil bergambar je kat situ...memang takde arah tuju betul hari ni hahahaha...
then dari Kluang kononnya nakpi Batu Pahat la layan pantai...takde keje kan, sekali sampai Batu Pahat baru tau sini PKPB so semua masjid tutup! Ahh sudah kami tak solat lagi...ok takpe teruskan perjalanan sampai Muar, pun tak jumpa surau buka...last last antara Muar ke Melaka baru jumpa surau...then kamk decided jom la dinner ikan bakar kat Melaka sebelum balik...hahaha hari ni memang jalan jalan habiskan minyak kereta ke konsep diaaa...hahahaha...
dan kami singgah di Muara Sungai Duyung untuk layan ikan bakar...budak budak ni suh aku pi order, haaa memang penuh la meja jawabnya kan kalo aku yang order, satu sebab nak bagi berbaloi perjalanan hari ni! Hahahahaha...sementara tunggu makanan sampai, sempat layan sunset cantikkk...love sangat! 
dan bila dah kenyang kami pun gerak balik...sekali jemmm gilaaa weh dari Melaka ke Seremban...nasib bukan aku drive...aku duk belakang je masa balik ni...so layan perasaan je la sambil berkarok dalam kereta...hahaha makanya selesai laaa JJCM kami ke Johor dan Melaka yang memang takde hala tuju ni...memang ikut kata hati je masa ni...kuikuikui...tapi terubat la rindu nak makan kari kambing sedap tuuu...nyummeh!

2 comments:

  1. paling rajin update belog ni dia niiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha mood tgh adeeee...kasi update yg dah lama terperam tuuu

      Delete