Sunday, May 2, 2021

JJCM Tanjung Malim & Sg Besar

balik dari JJCM Johor, esoknya aku plan merayap ngan Mrs plak...so gunakan alasan nak hantar baju 2 helai je pun ke tailor di Sungai Besar, maka aku start dengan pickup Mrs kat rumah, then kami gerak ke Tanjung Malim sebab pompuan ni teringin makan kat Rumah Makan Muallim...aku layan kan aje...perjalanan ambil masa dalam sejam je...dan makanan menang sedap!
habis makan, kami pun gerak menuju ke Sungai Besar...dari Tanjung Malim ni ada jalan dalam kampung yang menuju terus ke Sungai Besar...dalam dua jam perjalanan juga la nak sampai kan...hahaha gigih laaa pompuan dua orang ni kannn...sampai je kat Sungai Besar, kami gigih laaa pi cari port cantik nak bergambar di jerami dan sawah padi...dasar pompuan gigih kannn...hahahah...masa kami pergi ni padi tengah hijau lagi, so cantik la dengan langit biru kann...
dah puas bergambar, baru la kami gerak ke rumah Maklong, tailor aku untuk hantar baju...pastu sempat la solat dan minum petang kat rumah Maklong sebelum kami gerak menuju ke Ladang Tebu Aidil yang tengah viral masa tu....ni sebenarnya aim kita JJCM hari ni...hahahaha sampai je excited dah sebab cantikk...gerai makan tepi sawah, ada pokok tebu...memang cun la nak bergambar...
cantik dah cantik tapi sistem pembelian makanan dia macam konpius sikit...nak cop tempat duduk satu hal, bila kena pi order kat gerai dia, adik tu acuh tak acuh je ambil order...pastu kalo nak ordee ayam bakar asing plak...siap adik tu macam tak bagi order je sebab duk cakap que panjang ni...lambat nanti...apoo...huhu tapi view tempat duduk kami memang cantik! Dan lepas beberapa ketika duk ingatkan adik tu order kami, baru lah makanan kami sampai...aku tak sabar nak minum tebu sejukkk...sekali awal awal dah kecewa sebab tebu dia cairrrr wehh...apo kedai nama  tebu dah, pokok tebu berlambak tapi air tebu ko yang patut jadi siganture tu ko tambah air? Caiiiirrrr.  Denggg serious terus negatif aku hahaha...semua makanan dia pun biasa je weh.. laksa dan nasi lemak memang biasa sangat...ayam bakar je la ok sikit...memang menang kot bergambar je laaa...makanan dia biasa sangat...huhuhu..
dan sebelum balik, tengok kawasan pokok tebu dah takde orang...laju la kita posing sekali lagi...hahaha tu je la yang best kat sini...hahahaha air tebu tu aku kenot brain awat teruk nau...huhuhu...dan lepas tu kami gerak balik...masa dah nak sampai area Shah Alam, Mrs dapat panggilan dari kakak ipar dia yang adik dah meninggal dunia...memang terkejut la kan...huhuhu Allahu terus aku hantar Mrs balik rumah sebab dia nak balik kampung esoknya...moga Allah cucuri rahmat ke atas rohnya...

No comments:

Post a Comment