Thursday, May 27, 2021

Restoran d'Tandoor, Ayer@8 Putrajaya

awal Januari 2021 hari masa besday ex boss besar kami, kami plan nak makan makan...lama tak jumpa yang bersara sorang ni kan, so aku plan la sape nak jemput dan message Pn Sham gak...pastu tugas aku adalah nak pilih tempat nak makan la...harus laa aku carik tempat yang tak pernah cuba lagi kan...haa teringat kat Restoran d'Tandoor yang dah lama wujud kat Ayr@8 tu tapi tak pernah terjah!sebab macam mahal je kan...tapi ni sesekali nak celebrate birthday, boleh la kan...jom!
masa kami sampai ni macam tak ramai orang sangat...so aku ingat sebab mahal la takde orang kan, sekali silap okayy...tak lama tu penuh manusia...siap ada kena tunggu kat luar lagi...second time aku datang pun hampir tak dapat meja tau...hehehe ok malas cerita panjang moh usha menu dia...omgeee akuuuu gila tengok menu dia...menggoda sangat...aku ni memang gila indian foods tau...so aku excited...even siap dah study menu dari pejabat ngan Irma sebab nak senang order!hehehe...harga dia memang have have la kan...tapi menu dia sangat menarik!dah feeling kat New Delhi dah wei!
okay untuk 8 orang makan tu aku order Biryani Rice (RM9.90) untuk 5 orang, Garlic Naan (RM6.50), Plain Naan (RM5.50), Whole Chicken Tandoori (RM42.90), Butter Chicken Masala (RM33.90) untuk 2 set, Brinjal Masala (RM14.90) juga dua set, Beef Masala (RM23.90) untuk 2 set dan Mutton Varuval (RM29.60)...air minuman tu biasa la ada Masala Tea (RM7.50), Manggo Lassi (RM9.90) dan Iced Lemon Tea (RM7.50)...kesemua makanan adalah sedap gilaaaa!sedap sangat sangat weh...semua orang makan sambil berzikir sedap, sedap, sedap...hahaha semua enjoy gila makan...aku rasa yang tak berapa sedap beef tu je...roti, nasi, brinjal, chicken semua sedappp!aku rasa paling sedap tandoori ngan brinjal tuu...butter chicken pun marvelous!naan tak payah cakap laa rasa macam tak cukup!hehehehe...
sempat la sebelum makan tu kami suruh Puan Sham potong Nutella Cheesetart Mamasab ni dulu...hehehe pastu bergambar dan makan makan...sembang memang sakan laaa macam macam gossip pejabat kita update kat Pn Sham...tapi surprisingly, banyak je gossip yang dia tahu...sape laaa informer tetap dia tu kan...hahaha Puan Sham ni boss aku sejak aku masuk kerja sampai dia bersara...masa awal awal je immediate boss, tapi lama lama tu dia jadi Pengarah laa...tapi still baik...boss yang baik ni memang kita akan ingat dan kenang sampai akhir hayat....yang perangai macam taik je kalo boleh kita tak nak jumpa dah sampai bila bila...so peringatan kat diri, one day kalo jadi bos, jadilah bos yang akan diingat dan dikenang...bukan yang dicaci or dimaki bila orang sebut nama kauuu!tak payah nak buat ayat takpe orang ngata kita, kita dapat pahala...perangai kau yang cam harommmm buat orang caci dan maki ko okay....
dan tak lama lepas tu ada aku pergi lagi sekali dengan Irma dan Cikwan sebab mak buyung teringin roti naan diaa...haaa kali ni kami tak order nasi pun...just plain naan dan garlic naan...then kami order tandoori, butter chicken masala dan brinjal masala...masyaAllah sedapnyaaaa semua makanan itu...sebabkan dah sedap yang tu, dah memasing taknak cuba order lain!hahaha sama je la menu nyaaa...hahahaha!

4 comments: