Thursday, May 20, 2021

Nyonya Birthday Trip - Pak Punjab & Saloma Bridge


malam tu kami memang jalan tanpa hala tuju...hahaha takde study beriya pun...so keluar dari hotel, sibuk nak panjat jejantas ambil gambar hotel dari luar...hahaha mengah member kena paksa naik tangga jejantas...hahaha cantik la nampak hotel kami ni dari luar....klasik gila signboard hotel dia tu bila malam...siang tadi takde nampak klasik sangat...hehehe...
pastu dah bergambar, nak carik makan la plak...aku memula dah aim nak makan Nasi Kandar Kudu yang famous tak jauh dari hotel...sekali tutup daaa...masa jalan tu sebelah hotel ada Pak Punjab ni...aku macam pernah ingat ada orang suggest kat aku try sini dalam blog ni, makanan Pakistan...so kita dah malas nak pikir mana jalan masuk je...pastu nyesal sebab nampak kedai macam sendu, makanan yang dipamerkan sendu gilaaa...hohohoh...
tapi dalam sendu tu, penuh gak pinggan memasing dengan makanan kan...dan surprisingly makanan dia sedappp....hahahaha berempah yang sedap sangat...nasi dia lembut, peroi semua ada...memang sedap lah...aku siap tamak ambil kambing dan ayam....aku ni kan suka berempah ni...Dini beriya makan last dia panas...hahaha tak tahan rempah dia...hapooo...tak Pakistan la macam ni...cemana nak ikut aku pi Pakistan nanti nih!hahahaha...aku order chai gak tapi kurenggg...tak kena kat tekak aku...
Liana plak order roti nan...dia ambil nan biasa dengan ayam tandori...masa kami dah abes makan baru makanan dia sampai...aku pandang sepi je la sebab nampak kejung je roti dia tu...sekali tercuit sikit, ehh sedap laa...terus tambah order butter nan!hahaha sedap weh...rupa je nampak kejung, tapi dappp makanan dia...kuikuikui...so sedap lah Pak Punjab ni cuma aku rasa kedai kawan aku yang dah tutup tu lagi sedap...sini takde chapli kebab!haish aku kena pi Pakistan gak satu hari nanti ni...hehuuu...
lepas dah kenyang aku paksa semua jalan kaki menuju ke Kampung Baru sebabnya aku nakpi Saloma Bridge!hahaha bising Dini penat, penat...hahaha sekali tengah jalan tu hujan kauu...hahaha haa berlari la kita carik tempat berteduh!masa ni makin bising la member kan...nasib tak lama hujan tu...lepas lepak jap kami sambung jalan ke Saloma Bridge...
masa nampak tinggiii Saloma Bridge tu, member dah emosi bayang kena naik tangga...hahaha nasib baik ada lif weh dari bawah nak naik ke atas tu...tapi kat bawah ni nampak dah ramai orang...nervous dah kami kami ni kan...pastu sampai je atas tu, masyaAllah ramai gilaaa manusiaaa...korang tak takut Covid ke wehh...semua nak sambut new year haa...siap ada bawak baby yang aku takleh blah tu...hhuhu so kami memang tak berani la nakpi bawah relung bridge tu sebab manusia macam berhimpit!so ambil dari jauh dan cepat cepat blah!tak koser la hai...
masa balik Liana sibuk ajak naik train...kita layan kan aje laa...menggagau memasing nak membeli tiket train sebab takde la bawak T&G kan...pastu dah lama tak travel katanyaaaaaa....lupa la cemana nak beli tiket train!hahaha...gigih la bertukar train gak kami masa ni...pastu jalan dari LRT ke Monorel...masyaAllah penatnyaaa rasa...gigih kan jalan memalam dalam KL camni...hahaha...
sampai hotel malam tu, penuh gila orang kat restoran...ada partayyyy new year kekdahnya...Allahu laju laju laaa kita cabut naik bilik...seram nengoknya ramai manusia...hahah gila lah orang berpesta hujung tahun sampai lupa Covid...dan hasilnya sekarang yang kita nampak la...kes tak turun turun sejak semua lepas kandang bulan 12 lepas...hahaha...kita boleh nak berseronok tapi beringat ingat lah jugak....huhuhu...
dan sampai bilik malam tu memasing sibuk la mandi dan solat...pastu dah penat dan ngantuk, gigih tahan mata memasing konon nak layan bunga api kul 12 tengah malam...sekali kecewaa weh!takde langsung bunga api nyaaa...hahaha dengg...siap lampu KL Tower tu tutup kul 12 malam!hapooo...dah dua tahun ni duk hotel kat KL tapi takdapat tengok bunga api...hahaha takpe tahun depan kita ambil hotel bebetul sebelah KLCC!hahaha...

2 comments:

  1. Seronok jugak jalan-jalan KL kan :)

    Saloma bridge tu ramainyaaaaa..uwuu, memang belum sampai..hahah!

    ReplyDelete