Tuesday, May 25, 2021

Meat Cartel, Ayer@8, Putrajaya

lepas setel program ngan Liana, aku dengan Dini ke Restoran Meat Cartel yang terletak di Ayer@8, Putrajaya...sebabnya kami ada reunion hari pertama tahun 2021!haaa masa pandemik ni kau nak berunion bagai kan...tapi masa kami buat ni takde halangan lagi, even masa ni SOP limited orang semeja pun takde tau...tapi aku nervous gak dalam hati sebab reramai kan...cumanya sebab sampai awal, so sape datang je aku suh duduk jarak satu kerusi...hahahaha...penjarakan fizikal la kononnya kan...siap suruh adik tu tambah meja sebab nak duduk jarak jarak...ok meh terjah masuk Meat Cartel ni...masa aku sampai memang aku dengan kawan aku je yang ada...
ni adalah kawan sekolah menengah aku...asalnya Byna balik dari Pahang so sibuk ajak berjumpa, tu yang pakat buat mini reunion ni...sekali dah beriya semua plan, dia takleh datang...maka kami kami yang duk sekitar Lembah Klang dan N9 yang berkumpul...alaa masa ni leh rentas negeri..sedihnya ni dah dekat 5 bulan tak leh rentas...sobsss...haa lepas sorang sorang sampai...aku dah cakap biar aku je order, banyak kepala ni kang payah nak order sendiri sendiri...so aku memang order 2 set platter large harga RM250 satu...pastu air je order memasing...
selain meat platter tu, aku ambil gak sweet potato fries dan mac & cheese 2 set gak tiap satu...so total makan kami dalam RM600++ laa untuk 9 orang...ok la kan...fries sedap, mac& cheese biasa je pada aku, kalo lagi cheesy lagi masyukkk...haa untuk meat platter plak pada aku sedap gak laa...dia punya sosej sedappp, beef brisket sedap gilaa berlemak dan juicyyy...pulled lamb dia ok la biasa je, beef ribs pun ok besar portion dia...grilled chicken biasa la pada aku...side dishes dia aku tak makan sebab duk layan daging...tapi seriously beef brisket dia asyikkk...hahaha aku ada bawa balik la baki pulled lamb dan ribs tu, dan esoknya aku buat nasi goreng dengan bunga kantan...mantop wei!hahaha...
haa beriya la aku suh memasing duk jarak satu kerusi kan, sampai Dr Atul tu dia cakap, alaaa tak payah laaa...deng terus semua duk dekat balik...ceh hahahaha...pastu sakan la memasing kan makan dan bersembang...memang gelak je la meja kami...tak pedulik orang lain dah...yang Awis baru sampai dari kampung, Kedah dan siap belikan kami rojak Mak Bee...Erila menanti masa nak beranak, Khadi baru balik dari Jepun...Fitra dan Huda Hamid bawa kek sedapp untuk kami...Ain Maisarah the divass letup sampai macam buat fashion show entrance...hahaha gila lah memasing tak berubah perangai bila berkumpul...hakikatnya semua tu dah jadi mak mak orang!hahaha...Alhamdulillah takde kejadian tak diingini selepas 2 minggu kami berkumpul ini...hehehe...pape pun semua enjoy dan happy sambil mengecam Byna secara berjemaah dan tanpa henti dalam group Whatsapp...hahaha...

No comments:

Post a Comment