Monday, August 1, 2022

Sabah After Final Exam Trip ~ Day 2 (Kota Kinabalu - Kota Belud)


dan hari kedua kita di Sabah, pagi lagi si Bibie dah sampai di rumah adik aku dengan kereta pink dia tu...hahaha dan macam biasalah, walaupun dia amik aku, tapi lepas tu aku yang kena drive kereta dia, macam aku lagi pandailah jalan KK ni dari dia...masa ni dapat coklat dari Swiss!yeayy best...now pompuan ni dah kat Korea daaa...nyampah aku tau...aku je takde cop passport ke mana lagi...hehuuu...entah la payah plak rasa nak plan ke luar negara masa belajar ni banding kerja dulu hahahaha!
so destinasi pertama kami adalah nak sarapan pagi makan ngiu chap!atau pun mi sup lembuuu...hahaha adik aku dan Bie yang sibuk suh makan sini...jangan terkejut ya, sana memang gini kekdah kedai nya tapi halal jeee...tapi kalo korang tak yakin tak payah masuk okey...tapi kedai ngiu chap kami pi ni ada a few branch dan katanya yang di Inanam je yang halal...so masuk order la seperti yang disarankan...aku amik mi sup apetah tapi banyak la isi dia bukan daging je...lembut gila daging dia dan broth dia memang rasa kelembuan sungguh!hahahaha Raja takleh pergi walaupun dia amik macam mee kicap ada lembu...aku belasah je laaa...hahahaa!total makan pagi ni dalam RM45, mahal gak la kan...masa ni baru realise harga air kat Sabah mahal ya...teh ais je RM3 ke RM4...oo baru sedar, patut orang cakap harga barang Sabah ni mahal...hehehe...
dah kenyang perut, kami pun bergerak meninggalkan KK...kali ini kami ke Kota Belud...perjalanan smooth je laaa takde apa tapi jauh gak la dekat 2 jamm...tujuan kami ke sini sebab nakpi ambik gambar naik tangga ke langit!hahaha takde keroje sungguh kan...hahaha destinasi kami adalah ke Cabana Retreat...tempat ni tempat glamping...ada tent disewakan tapi kami tak stay sini pun datang just nak bergambar...so kena bayar RM15 per pax...layan je la kann...cantik gak tempat dalam ni, memang IG worthy laaa...so nahh layan je la gambar yang aku amik...hahaha..malas nak cerita...
lama gak aku rasa kami spend masa kat Cabana Retreat tu sebab besar dan banyak tempat cantik!hahaha dan lepas dah sakan bergambar, perut dah lapar kita cari makan laaa...Bie dah sesiap riki dah area Cabana Retreat ni ada Habib Beach Cafe...tak jauh pun, sama je terletak di tepi pantai macam Cabana Retreat tadi...kat sini ada jual set nasi dan pizza!haa kami ambil set nasi dengan ayam goreng dan ikan boulu...harga dalam RM10.90 ke RM14.90...okey la kan...portion dia besar!ayam tu whole leg, ikan tu sekor besar, siap boneless lagi...sedapppp...sambal dia sedap weh...memang berselera makan!siap tapau pizza nak bawa ke lokasi seterusnya...
dan seterusnya kami menuju ke penginapan kami pada hari ini di Polumpung Chalet yang terletak di tepi sungai dari Gunung Kinabalu!aku dah lama teringin nak stay sini...sebab membayangkan view Gunung Kinabalu dari sungai tu nanti...penginapan kami kali ni adalah chalet dengan shared bathroom berharga RM209...dah excited, sekali sampai je hujan lebat gilaaa menyambut kami!huhuhu dan hujan itu berlarutan dari petang sampai ke malam!pasrah!dah la tempat ni jauh dari mana-mana, makanya memang tak keluar ke mana, duk dalam bilik je laaa kami...dengar bunyi sungai yang deras gilaaa tuuu...hehhuuuu...
dan nasib baik juga laaa chalet ni ada kafe...tu pun masa nak order tu baru tau kafe tutup awal...sib baik sempat order kauu...hahaha dia siap hantar kan ke bilik sebab hujan...so order laa mihun goreng, mee goreng, nasi dengan ayam goreng...nyummm not bad masakan diaa...Alhamdulillah...so melanguk la memasing main handphone, melingkor, tengok tv...aku dah lama tak tengok tv, sekali duk situ, habis laa cerita cina malam tu aku layan...hahahaha!dan tido malam tu sejukkkk!best!cuma tak best bila nak pi toilet malam tu je!hahahaha demmmm!

4 comments:

  1. mee sup tu nampak sedap..dah macam mee kolok kat Sarawak...cantik la pemandangan kat sini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah mcm kolok sikit sbb sup2 kan tp ni kawww punya sup

      Delete
  2. Meriah gila kan pipi kita time ni. Bagai diletak belon kiri kanan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleh nak kata dia dah kurus la tu...nyampahhhh

      Delete