Friday, July 29, 2022

Sabah After Final Exam Trip ~ Day 1 (Kota Kinabalu)

hahaha dah beberapa minggu lepas aku final exam untuk Semester 2, tapi ni baru nak update trip lepas final exam Sem 1...gila jauh tertinggal blog aku ni...nampak tak betapa banyak nyaaa post tertunggak aku hahahaha...ok dah jom sambung cerita...sebabkan credit account Airasia aku banyak lagi, makanya buat kesekian kalinya aku ke Sabah...baru 2 bulan lepas tu pi Sabah, ni ke Sabah lagi...aim kali ni konon nak melawat adik aku baru pindah sana...hahaha kemain penuh tangan aku dengan barang dia...siap nak steak ya dari KL!bertabah je laa...so aku terbang ni memang ngam sehari lepas final exam aku...tu pun patutnya pagi aku kena ngadap supervisor dulu tapi pastu cancel, so pantas la aku bersiap dan gerak ke KLIA...sebelum tu sempat singgah sana sini kutip barang makanan yang adik aku kirim. kemain banyak plak tu nak frozen steak la...pastu member plak nak shellout paste la...huhuhu...
trip kali ni aku plan nakpi sorang je sebab macam last minute plan gakkk...sekali beberapa hari sebelum nakpi, Raja message tanya bila nakpi Sabah, nak kirim kuih cincin...pastu malas cerita la selanjutnya, tahu-tahu lepas tu dia beli tiket terus!hahaha dahh ada teman nak Sabah daahhh...hahahaha dah la dia over siap beli banyak roti Gardenia sebab takut tak kena tekak makanan Sabah...pastu dia tanya aku, Kak ko dah berapa kali pi Kota Kinabalu ni? Aku dengan muka kerek jawab, entahhh tak terkiraaa...kahkahkahhh...bongkak!
kami sampai di KKIA dah malam...adik aku dengan Shane jemput siap ada banner lagi...kahkahkah aku yang request tu sebagai balasan aku penat bawak steak dari KL...masa ni dia baru pindah sana so tak tau mana nak makan sedap...now dah habis dia teroka makan sedap kat sana, takde diherannya steak dari KL daaa...hahahaha!so dari airport kami ke rumah diorang dulu hantar bag dan pickup sorang lagi housemate diorang...
dan kami ke Todak Waterfront untuk dinner!yeehuuuu benda wajib kau datang Sabah ni adalah pi carik seafood yaaa...so kami pilih kedai kuning as suggested by Kak Long kawasan KK, Bibie Karim...aku yang order sebab dah niat nak belanja diorang makan seafood...almaklum diorang baru berpindah randah, banyak pakai duit kan...so memang aku saje laa order lelebih sikit...eh tak berapa sikit la, lelebih banyakkk...penuh gilaaa meja aku order dengan ikan tu besar, aku suh belah dua buat 2 jenis masakan, sotong, udang, ketam dan sayur...portion diorang besar gilaaa yaaa...pengsan nak makan!hahaha seronok tengok diorang seronok makan...duk buat ayat sedih lama tak makan sedap!hahaha Alhamdulillah total makan adalam RM200 je...murah sangat la pada aku nak banding banyakkk nya makanan kami malam tu...
dan sebelum balik tu sempat singgah bergambar kat tempat I Love KK ni yang terletak di hujung Todak Waterfront tuuu...memang sendat gila perut memasing masa ni weh sebab banyak gilaaa makanannya!then kami balik rumah malam tu, lepak dan tidooo...esok aku dan Raja ada program lain, dan adik aku dan kengkawan nya kena kerja...hehehe...so ke mana kami esok?tungguuu ya next post...
dan saje la aku share gak post terkini trip aku ke Johor after final exam Semester 2 ni plak...hahaha entah bila tah nak update nya kan...cerita Sabah ni pun 5 bulan kemudian baru hapdet kan...so aku share lah gambar terkini aku yang makin dipam-pam ni...mana tau ada yang rindu ke...eh eh eh!no worries, sebab saya pun rinduuuu awak jugaaaa....muahciked!

9 comments:

  1. Muahhhh..hahahaha..takdan la nak tengok ig story skang ni. Anak kecik melekat jee. Huhuhu

    ReplyDelete
  2. Boleh tahu instagram cik dj? saya nk follow. Best baca blog ni

    ReplyDelete
  3. Eh eh....x kisah la lambat ke cepat ke janji ada citer dari awaaaaa....hehehhe...psst yg trip Desaru cepat skit update ye...x sabar nak baca...hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha yg tu saborrrr...jauhhh lagi 😂

      Delete