Friday, July 15, 2022

Bila Cik Sulaihah Datang KL...

hujung January lepas, Sue datang KL setelah sekian lamaaa...hahaha aku rasa sejak PKP, aku je duk merayap naik ke utara, so ni dia nak datang KL, kita layan je laa apa dia teringin kan...so memula dia sampai rumah akuuu...pastu kitorang pun mula gerak ke KL...sempat singgah UPM dia nak tengok tempat aku menimba ilmu...katanya nak apply sambung belajar gak tapi aku tengok macam tak apply je sampai skang!hahaha...
then dia cakap teringin nak makan daging mahal macam aku makan tu...siap screenshot la gambar kat IG aku...hahaha maka kita turutin la kehendaknya...ke Publika kita untuk ke Gyutaro Yakiniku...seronok sangat lah dia makan daging kat situ, melt in our mouth katanya...duk berzikir sedap je dia kat sini...puas hati sangatlah dia tu dapat makan sedap ni...hahaha!
pas dah kenyang duk bertengkar nakpi mana...macam ni la bila takde plan kan...kejap nak tengok wayang, kejap nak crik mural kat KL...tapi masa tu banyak jalan tutup sebab apetah...so last sekali aku buat keje gila, ajak Sue naik Genting!hahaha aku dah lama teringin nakpi Starbucks kat Chin Swee Cave Temple di Genting Highlands tuuu...best gila masa sampai tengah sejuk dan berkabus!hahaha seronok terus kami berdua fefeeling di Hong Kong!
dah minum dan bergambar dalam Starbucks tu kami sempat la pusing area temple tuu...sejukkk dan berkabus tebal!masa ni dah seronok sangat dahhh...kejap feeling kat Hong Kong, kejap feeling kat Korea yaaa...minum plak kopi panas tuu...Allahuuu nikmatnyaaa rasa...rindu wehh nakpi oversea!hahahaha...dapat ni pun bahagia dah!
dari Starbucks kami ke GPO!saje la melayan nafsu shopping!hahaha kami beli kasut student di Skechers...masa ni beli dua dapat 50% off...apa lagi sakan la memasing kannn...tak lama pun lepak GPO tu sebab takut jalan jammed kan bila balik lalu KL nanti...lepas dah beli barang, bergambar then cabut balik KL semula...
sampai kat tol Gombak, tanya Sue nak makan apa...again tak de decision...hahaha eii payah betul kalo takde plan ni kan...tetiba aku teringat, so ajak dia layan kopi vietnam di Kee Nguyen, Kampung Baru!leh ambil gambar background KLCC...hahaha haa tu dia, dari Hong Kong dan Seoul, kami ke Vietnam pulaaa...kahkahkah!happy betul dapat gambar kopi dengan background KLCC kali ni...sebelum ni pi, hujannn...sedih gambar aku...
dan dari Vietnam, kami jalan kaki ke Indonesia!hahaha...aku terbaca mana tah katanya the best sate kambing in KL...sebijik rasa di Indonesia...dekat je ngan Kee Nguyen tadi tu...masa sampai macam confuse sebab macam tutup dan kecik je gerai dia...rupanya buka tapi masuk belah dalam...memang style gerai kampung di Indonesia...kami order sate kambing dengan nasi goreng kambing...dan serious memang sedap!sebijik rasa makan kat Indonesia, siap ada teh botol lagi...seronok sangat kami fefeeling ke Indonesia...hahaha!
dah kenyang, Sue nak singgah ke Saloma Bridge...so aku layan kan aje...cakap je la nakpi mana pun aku bawa kan...kali ni sib baik tak seramai dulu tuuu...so ok la sikit nak bergambar tu kan...dah selesai bergambar, kami pun bergerak la balik semula ke rumah...esok kita sambung berjalan lagi...
esoknya kami bergerak menuju ke selatan pula...Sue nak singgah di highway yang pernah viral satu ketika dulu, persis lebuhraya di New Zealand katanya iaitu Jalan Pintas Temiang - Pantai di Seremban...hehehe ada orang kata rakyat Malaysia poyo semua nak sama kan ngan oversea...tapi yang bercakap tu tak pernah sampai NZ pun...hahaha aku dan Sue setuju, ada certain part selekoh di highway ni persis lebuhraya di NZ sanaa...cantik!masa kami pi ni orang tak kecam lagi, just lepas kami pergi, timbul kes geng H yang bengap parking menyusahkan orang tuu...hahaha!
dan dari New Zealand tu, kami ke China!hahahaa...aku janji jumpa dengan Dini untuk lunch di Restoran Shafiq Lee di Senawang yang terkenal dengan nasi ayam dan itik Hainan dia...sedap gilaaaa menu dia kat sini...kami cuba semua, semua pun sedap!itik dia terbaik!sedappp dappp dappp!
then kami meneruskan perjalanan ke Jemapoh, Kuala Pilah...untuk ke Pizza Kayu Api yang famous itu...sebab kenyang kami tapau je sebijik pizza di sini untuk dibawa ke tempat tinggal kami pada malam ini...pizza kayu api sini sedappp dan lembut...aku pernah makan yang di Semenyih...serious sedap!
dan lepas tu kami patah balik ke pekan Kuala Pilah untuk ke La Hilir Tiny House!tempat kami bermalam malam ini...ya ampunnn ini serious the best glamping ever aku pernah stay...berbaloi gila walaupun mahal...serious best sangat-sangat...baru la betul glamping = glamorous camping!tempat cantik dan berjaga, makan best, hospitality terbaik!later aku akan share ngan korang pasal tempat ni tau...sila stay tuneee...sebab memang best gilaaa...ni aku share sikit gambar dulu ya....
dan esoknya lepas check out, kami sempat singgah di Kopilah Kopi dan singgah lunch di Zaini salai House sebelum gerak balik ke rumah dan seterusnya Sue gerak balik ke Perak...dengan itu tamatlah sudah percutian Cik Sue merentas beberapa buah 'negara' pada kali ini...hahahaha sehingga ketemu lagi di lain masaaa...hahahaa...

No comments:

Post a Comment