Thursday, July 21, 2022

The Pickers, Tamarind Square, Cyberjaya

masa cuti sekolah dekat dengan Raya Cina hari tu, family late Dr Chin ajak aku dinner...so diorang cakap diorang willing to come to area aku, instead of aku naik KL...so kebetulan aku nak ke UPM, so sebelum tu aku ajak diorang jumpa di Cyberjaya lah senang...banyak sikit kafe nak pilih banding Serdang tu kan...hahahaha sejak belajar ni, aku dah jarang ke Cyberjaya, so sesekali ada peluang ni jangan dilepaskan laaa nak explore kafe baru kan....hehehe so kafe pilihan aku kali ni adalah The Pickers yang terletak di Tamarind Square...ya ampunnn makin banyak kafe baru di sini, dah tak terkejar dah aku nak pi semuanya sebab dah jarang datang kan...hehehe...
aku tak ingat nape aku tak amik gambar menu...mayb menu dia kena scan kot so aku malas lah nak cari...mayb korang leh usha IG depa kalo berminat hehehe kat sini aku share gambar-gambar menu yang kami makan lah...aku dah lupa dahhh tapi aku ingat aku makan nasi ayam tu not bad, sedapp...pastu cucur udang dia pun sedap dan besar portion dia...menu yang lain tu aku tak rasa laaa, segan nak ngecek...hahaha tapi diorang cakap sedap...haa okey la tu kan...aku sebenarnya ada plan nak terjah lagi sekali rasa makanan lain plus tengok dessert dia macam sedap, tapi sampai post ni ditulis, dah 5 bulan dah takkk terjah lagi...hahaha...nampak nauuu jarang ke Cyberjaya dah kan!
pape pun aku happy dapat jumpa diorang...sembang pasal perkembangan pelajaran anak-anak late Dr Chin, bagi advise apa yang patut...pastu wife dia sibuk laaa nak bayarkan bil...haish...pastu siap bagi aku angpow lagi...bila aku macam taknak, anak-anak dia cakap ambil je, Mak memang dah plan nak belanja dan bagi angpow ke aku...hahaha adoi segan plak aku rasa...ye la aku ni bekerja, dia tak bekerja kannn...hehuuu so menulis post ini mengingatkan aku dah 5 bulan aku tak jumpa diorang...walaupun ada je message sesekali tu tapi tak sama...so leh la kot daaa bawak-bawak plan jumpa diorang again...hehehe...

4 comments:

  1. Waaa seronok tu dapat angpow... kene belanja lagi huhuuu..btw cafe tu mmg best..

    ReplyDelete
  2. suka cafe hopping juga..sangat tergodanyaaa dengan dessert tu!

    ReplyDelete