Friday, August 12, 2022

Solo Roadtrip to Terengganu ~ Day 2


esoknya aku bangun awal sebab nak kena siapkan kerja hari ni!sebab nak kena hantar juga pada SV sebelum checkout...so bangun tu kita turun breakfast dulu...pagi ni hujan dah nampak reda dan syukur tak banjir bila intai luar tingkap bilik...hehhuuuu so breakfast kat hotel ni not bad laa, banyak menu Terengganu...terubat hati tak dapat makan makanan sini sebabkan hujan...
dah kenyang perut, kita naik bilik sambung buat kerja...masa ni sebab dah terdesak agaknya, laju plak idea aku datang kannn...hahaha lancar je aku menulis manuskrip masa ni...hahaha syukur laaa...pastu tengah buat kerja tu sempat aku kemas beg jap...then sambung lagi menulis dan ngammmm jam 12 tengahari aku send email kepada SV aku dan masa tu gak telefon berdering, frontdesk remind untuk segera checkout...gitu kannnn...Alhamdulillah...
checkout je terus aku menuju ke Pasar Payang...sekali jammeddd gilaa...nak carik parking pun payah...terus aku dah malas nakpi sana...so terus laa aku gerak menuju keluar dari Kuala Terengganu...memula ingat nak singgah kafe yang duk viral masa tu sebab Khairulaming ada kat situ masa tu, tapi baru nak masuk simpang kafe je dah hujan selebat-lebatnya....haaa dengan pantas aku gerak keluar dari KT...sebab kalo ikut ramalan, hari ni akan banjirrr di KT...aku menuju ke Dungun sebab katanya Dungun dah tak hujan...so ontheway tu sempat la singgah beli Keropok Lekor 008 di Kelulut dan singgah Pantai Kelulut...konon nak makan celup tepung, kedai tutup plak...masa ni tak hujan sangat daa tapi ombak laut bergulung-gulung...pastu singgah beli roti paung gakkk...
sampai je Dungun, aku terus ke rumah Sara...plan asal aku nak stay di Tanjong Jara Resort...acah-acah la fefeeling sensorang kan...tapi sebab aku duk bertangguh nak gerak, so tak buat la booking...sekali dah last minute sangat, harga kemain melambung!makanya stay je la rumah Sara, percuma lagi...hahahaha tapi sebelum masuk rumah aku buat test duluuu, almaklum member tengah high risk masa ni...hehehe masuk rumah sakan sembang....pastu rehat jap sebab petang nak keluar...
petang Sara bawa makan kat tepi pantai...dapat gak makan celup tepung walaupun tak sesedap di KT hahaha...masa makan dapat jumpa Amar, member kelas aku masa Sem 1 yang lepas...sakan sembang sebab Sara ni rupanya lecturer Amar masa dia diploma duluuu...haa pusing-pusing kecik je dunia ni kan...pastu Amar pernah kerja di UiTM Dungun gak sebelum ni, so kenal laa kengkawan aku semua ni....hehehe...
lepas makan, kami sempat la jenjalan depan pantai tuuu sambil bergambar...masa ni memang bergulung ombaknyaaa...tapi diorang kata ni sikit je ni, ada lagi besar gulungan ombaknya...hehuuuu pasrah je laa...dekat senjaaa baru la kami berpisah dengan Amar dan gerak balik ke rumahhh...malam tu tak keluar makan daa sebab dah kenyang sangat dan Sara pun macam tak sihat sangat, perut dia berangin...so aku melanguk je la dalam bilik malam tuuu....

No comments:

Post a Comment