Monday, August 15, 2022

Solo Roadtrip to Terengganu ~ Day 3


hari ni aku ada reunion dengan geng master duluuu yang keje kat UiTM Dungun...hahaha aku ramai gila geng kat sini sebenarnya...so pagi tu Sara bawa aku ke Kelab Golf Desa Dungun untuk sarapan pagi di Dapo Abah Cafe, yang diuruskan oleh salah seorang member kitorang gak, Pok Nik...dulu dia sama je lecturer macam yang lain but then dia berhenti untuk fokus on business...so pagi ni kami bertemu dengan Abang Sam dan Kayda di sini....ya ampun meriah!berbelas tahun tak jumpa...makan pun sedap belaka, memang tak sedar masa berlalu sampai tengahari...breakfast pagi ni aku pun tak ingat sape bayarkan tapi yang penting sepanjang duk Dungun, aku memang tak keluar duit makan langsung hahaha...
lepas breakfast sampai ke dekat tengahari tu, Sara minta diri jap sebab ada kerja...so Kayda laa bawa aku pusing UiTM Dungun tuu...abes la ke fakulti dia, ke bilik pejabat dia kami pergi...siap lepak dalam pejabat dia sembang pasal tesis dia zaman dolu kala aku tolong buat...hahaha aku dah tak ingat langsung weh...dia cakap aku siap bawa dia naik motor tengah malam nak pi print hardcopy lepas aku dah siap kan discussion dia...hahahaha...gila lah pastu aku mintak bukti ada nama aku tak dalam aclnowledgement tesis dia, cuak dia takut takde...kahkahkahakh!
habis pusing UiTM Dungun tu, Kayda call Abang Sam suh jemput kami...rupanya diorang nak bawa aku berjalan plakkk...Sara kena tinggal sebab dia ada kerja...yang dua lagi ni santai yaaa takde kelas...hahahaha so Abang Sam sampai bawak kereta baru mahal dia...hahaha so kami bertiga bergerak ke Paka!hahaha gigih ya Kayda nak tunjuk aku kedai kopi terunggul abad ini di Terengganu...tapi sayangnya, sampai je Kopi Tebing tutupppp!emosi aku!hahahaha...tapi macam biasa Abang Sam cool je melayan dua pompuan memekak dalam kereta tuu...kahkahkah!
later kami patah balik ke Dungun dan lepak di Aurora Coffee House...tak jauh pun dengan UiTM Dungun tadi...hahaha sib baik lawaaaa...hilang kecewa aku dengan Kopi Tebing tadi...even tempat ni lagi lawaaaa...suka aku vibes rumah lama kat sini...diorang kata atas tu memang rumah owner so takleh nak masuk laa...so lepak luar bawah rumah je la kita...hahaha aku sempat intai, memang nampak buaian budak kat atas rumah tu...hahaha....
tempat order kat sini bawah rumah...so yang tinggi tu kena hati-hati ya...aku hampir terhantuk gak!hahahaha...pilihan menu ada banyakkk la juga dan menarik...dessert dia nampak menarik...Kayda dan Abang Sam duk cakap sedap makanan sini...order je Dayah nak makan apa...gitu kannn..untung betul duk Dungun, makan je apa nak...hahaha semua orang tolong bayarkan...hahahah!
so ni minuman dan makanan kami bertiga...kami layan kopi dia, sedapppp aku sukaaa...pastu layan desserts pun sedappp...mee kari, laksam dan nasi dagang pun sedappp...ya ampun tak sesia datang sini takpi Kopi Tebing tau...hahaha berbaloi-baloi...dah nama dekat ngan UiTM makanya memang student diorang ni je berlambak kat area sini...hahaha so sempat la interview budak tu yang rupanya sempat jadi pekerja sambilan kat KKM sebelum ni...hehehe...
dan tak lama kami melepak tu, Sara pun sampai...dah habis kerja dah diaaa...so dia order la minuman dan desserts ni...sedap gak lompat tikam ke apetah namanya tuu...then sambung lepak dan sembang...macam tak berhenti ceritanya pasal dulu kala, pasal sekarang semua cerita...hahaha best gila sesekali lepak ngan member lama macam ni kannn...hehehe...pastu buli student diorang ambilkan banyak-banyak gambar kitorang...ye la tak tau bilanya nak jumpa lagi kan...so ambil la gambar banyak-banyak selagi boleh hahaha...
dan lepas tu kami berpisah dengan Abang Sam, then Kayda dan Sara bawa aku jenjalan tepi pantai lagi...hari ni dah nampak langit biru sikit daaa...tapi masa ni katanya di Kuala Terengganu dah banjir..nasib baik aku sempat keluar...hehuuu member aku kata tempat makan pizza aku pi tu naik air...dah takleh masuk ke sana daa...huhuhu dan lepas lepak pantai ni, Kayda balik dan aku bersama Sara pun balik ke rumah...
dan malam tu Abang Nuar dan Sara bawa aku dinner di Skymaze Bistro...dah 2 hari duk rumah orang baru dapat jumpa tuan rumah ya...hahahaha busy nau tuan rumahnya, Abang Nuar ni...YB Dungun...hehehe makan malam Abang Nuar plak belanja...sedappp sangat makanan kat sini...dah setanding kafe hipster kat KL dah tau...servis pun pantas...terbaik!
dan balik rumah malam tu, aku kena stayup...setelkan apa patut sebab esok ada mesyuarat online dengan SV aku...patutnya hari ni aku dah balik KL, so meeting fizikal esok ngan dia...tapi aku message tanya kalo online leh tak, so dia cakap okey sebab tu aku extend stay di Dungun tuuu...hehehehe kemain kau kan...sib baik SV sporting...Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment