Monday, August 8, 2022

Tanah Aina Fareena Cafe & Restaurant, Bentong

aku bila ke Kuantan selalu je nampak restoran ni kat tepi jalan...so nampak macam cantik kan so dah lama teringin nak pergi...so sebabkan dah nak ke Genting Highlands minum Starbucks tu, aku ajak dulu diorang brunch di sini...sampai je memang rasa best sebab restoran ni memang hutan!so tenang dan cantik je scenery diaa...hijau mata memandang!yang kita ni plak suka kan tempat aestetik gini, seronok nak OOTD, memang happy je laaa walaupun sebelum datang duk baca review makanan dia tak best, harga mahal...tapi sebab nampak cantik, tetappp ya nak mencuba...so dari parking kereta nak ke restoran dia agak jauh gak nak berjalan tapi sebab cantikkk tak rasa jauh pun...
masa kami sampai ni awal lagi untuk lunch so memang kosong restoran nya, makanya leh la aku snap lebih sikit...memang cantik dan bersih je tempat ni...even dalam hutan gini tetap berjaga...aku suka...restorannya pun besarrr...banyak area untuk kita duduk dan makan...
then kami pun pilih tempat nak duduk...duk kat area berdekatan ngan sungai dan buaian famous dia tuuu...hehehe so tengok menu yang aku snap ni...memang harga dia agak mahal laaa...aku memang dah tau sebab orang memang banyak dah review tempat ni...so layan je la yaaa...memang banyak menu yang ada di sini...ikut tekak korang la nak makan apa...
lepas dah order tu kami pun turun ke sungai dan sakan berposing dekat buaian gergasi atas air sungai dia tuuu...sejukkk air sungai pagi tu weh...memang best dan layan betul!hehehe gambar kami posing malas la aku nak letak kat sini kan, rasanya dalam previous post dah letak dah hahahaha!
dah puas bergambar, siap panggil staff dia tolong ambil gambar kami, then kita pun naik la semula ke atas untuk makan...satu persatu makanan pun sampai masa ni...memula air dia sampai, kami dah impress sebab teh tarik dia sedappp...hahahah pastu sampai air coklat dia, macam pelik...hahahah pastu sampai la makanan pula...cucur dia okey la not bad, then nasi goreng apetah dan nasi lemak..biasa je la pada aku...pastu aku rasa macam sejuk gak so macam kureng sikit feel nya...last sampai mushroom soup dan churros yang lagi tak kena tekak dan krik krik krik...hahahaha!sejuk weh semuanya...hapo...
maka dengan itu, ketiga-tiga kami sepakat bersetuju lah dengan semua review di media sosial dan google berkaitan restoran ni...tempatnya cantik menawan hati, tapi makanan dia je mahal dan tak sedap sangat....so ikutlah kati hati korang yaaa....hahaha untuk aku, takde harm pun kalau nak mencoba...hahaha...mana tauuu ada yang berkenan...hahaha....ok bai!

2 comments:

  1. Sy setuju, xde hal nak mencuba sbb selera memasing. Kene set dlm minda jgn high expectation, yg penting tmpt lawo hehe

    ReplyDelete