Tuesday, August 9, 2022

The Caravan Cafe 2.0, Bandar Puteri Bangi

pada bulan Februari lepas aku bawa mak abah aku ke kafe baru buka kat area rumah aku iaitu The Caravan Cafe 2.0, Bandar Puteri Bangi...haa dah 2.0, haruslah ada 1.0 kan hahaha yang 1.0 punya ada di Bandar Baru Bangi...aku pernah pergi dulu so aku rasa biasa je la...sebab tu bila buka area rumah ni, aku macam takde la beriya sangat nakpi...tapi sebab malam tu tak tau nak bawa mak abah makan mana, so kita terjah je laa kafe ni kan...dan rupanya di situlah merupakan titik permulaan yang membawa ke entah berapa puluh kali tahhhh aku dan mak abah aku serta keluarga makan di The Caravan Cafe 2.0 ni...dari makan malam, bawa ke minum petang, ke lunch, ke semi buffet ramadhan dan sambutan hari lahir...hahahaha...
ok nah aku share menu yang ada kat sini...so diorang kat sini katanya signature diorang semua masakan berasaskan butter laa...ada sotong, ayam, udang masak buttermilk...tapi buttermilk diorang pedas so sedap la dan tak muak...pastu selain tu ada banyakkk lagi menu lain dan juga dessert!semua pun sedap belaka...mak aku yang cerewet makan pun suka sangat datanga sini...hahahaha!
untuk air yang terpaling aku suka adalah teh tarik dia!sedappp gila pada aku...dia macam guna teh wangi...pastu kopi dia pun not bad...untuk mak abah aku diorang suka la ada bandung soda...kek dia semua sedap belaka...makanan pun sedap!kalo yang western pun ok cuma tang sup cendawan la cair sikit..hahaha tapi lain sedap...mak aku suka makan mee dia...mee goreng la mee kari la...so malas cerita panjang leh? layan je la gambar yang aku amik!hahahaha...
oh ya gambar last kat atas ni adalah nasi goreng daging dia...sedappp gilaa...nyummeh!podeh plak tu yang best...hahaha pastu kat bawah ni masa aku ngan mak abah pi semi buffet depa masa ramadhan lepas...okey gak la selection menu dia...best!takde la terbelahak sangat makan bila buat semi buffet ni kan...
so overall, semua suka...tempat selesa...walaupun kat tingkat satu tapi ada lif...so okey untuk orang tuaa...memang sesuai buat tempat nak celebrate pape sebab makanan dia sedap, tempat luas, kita leh request diorang nyanyi lagu birthday...hehehe seronok anak buah aku orang nyanyi besday dia reramai...ni first time buat birthday dia kat luar...almaklum anak buah PKP...hahaha...so korang, apa lagi...sila la terjah!kalo jumpa aku tu buat-buat tegur ya!hahahaha..ok bai!

2 comments:

  1. Sedapnye nampak menu2 dia, the tarik dia tu rasa teh thai merah tu ke? iols prefer rasa mamak dr teh thai merah hahahhahaa

    ReplyDelete