Tuesday, August 16, 2022

Solo Roadtrip to Terengganu ~ Day 4


bangun pagi sambung study sikit dan kemas beg serta bersiap...pastu meeting dengan SV jam 9.30 pagi...Alhamdulillah semua went well...then kita pun sesiap laa terus untuk check out hahaha...bising Sara suh sambung stay sebab bukan kena kerja pun kan...tapi masalahnya orang rumah aku dah bising tanya bila nak balik!hahahaha...ei tak leh laa aku berlama-lamaan kat luar...hahaha...
sebelum balik sempat singgah Keropok Sri Sura yang tak jauh dari rumah Sara, duk shopping la keropok lekor, keropok keping dan pelbagai jenis makanan kat sini...sempat gak tanya SV suka tak keropok, so kita belikan untuk dia sekali...ambil hati la sikit kan...hahaha...
dan sebelum keluar Dungun, kami jumpa Kayda bersama anak-anaknya serta Abang Nur di Shahida Lee Kitchen untuk lunch pulaaa...risau nau diorang ni aku lapar dalam perjalanan...kemain banyak ordernya makanan!hahaha sedap gilaaa weh patin tempoyak kat sini...best gila...makan plak beramai-ramai...thanks Sara, sibuk dia nak bayar gak!aku ingat nak belanja last ni...sekali dia nak bayar gak sebab katanya tak belanja aku lagi...huhuhu rezeki murah betul kawan-kawan aku kat sini...haaa ingat dah habis dah kat sini...
pas makan tu aku nak patah balik isi minyak sebab depan sikit dari kedai ni dah nak masuk highway takde stesyen minyak...sekali Kayda cakap, lepas ko isi minyak, ko pergi kedai sekian-sekian...kedai tu depan sikit dari Shahida Lee tu hala ke highway...rupanya ada bekal untuk aku yaaa...pisang goreng Kemboja!hahahaha ya ampunnn banyak gila ya...sedap plak tuu...teringat kenangan makan di Phnom Phen dulu kala...hahahaha ya ampun thanks koranggg...pemurah sangat sangat!hahaha aku cakap ok dah last dah ni...tak henti aku makan dah ni...hahahaha...
dan dengan itu, berakhirlahhh solo roadtrip aku ke Terengganuuu...hehehe perjalanan balik pun Alhamdulillah smooth jeee...aku drive laju gak la hahaha siap dapat flash lampu lagi...pffttt...hahaha sampai la ni tak bayar lagi...kahkahkah pasrah je laa...so dah rasa fit to drive jejauh sorang ni, ermmm mula laa gatal langkah ni...hahaha mula daaa....hahaha ok baiii! 

2 comments:

  1. Ya Allah bestnya baca. Menarik tempat2 makan di Dungun. Nanti boleh sy try.

    ReplyDelete