Tuesday, August 2, 2022

Sabah After Final Exam Trip ~ Day 3 (Kota Belud - Kundasang)


malam tadi duk doa laa supaya pagi ni matahari memancor-mancor terangnya...sekali bangun je dengan hujan masih tak berhenti...sedihhhh...dah la kita tido sini satu malam je, memang takdapat laa nak ambil gambar Gunung Kinabalu dari sungai kan...sobss....dalam jam 9 pagi camtu kot, kami intai dah renyai-renyai so gigih la turun gak ke area sungai nak ambil gambar...pasrah je laaa memang tebal gila awan kat langit, makanya memang tak nampak langsung Akinabalu dari Polumpung ni...kalo tak tu, view dia lawa ya amat!takde rezeki kami la nampak gayanya...pasrah!sempat laa masuk air sungai kejap...sejukkkk dan derass...so takleh lama sangat!
then kami pun balik ke bilik dan bersiap untuk checkout dan menuju ke destinasi seterusnya iaitu Kundasang...apalah ertinya ke KK kalo tak ke Kundasang kan...hehehe masa perjalanan tu memang mendung laa tapi masih berharap dapat tengok Akinabaluuu...so singgah di Pekan Nabalu, intai kut nampak Akinabalu, tapi dia masih malu-maluuu...hahaha tak nampak langsung!tebal gila awan weh...
then singgah kat gerai-gerai di Pekan Nabalu tu, member nak beli kuih cincin untuk orang pejabat...tapi kita ni pi nampak benda lain!nampak durian!hahahah ya ampun menawan plak tu duriannya....tapi orang member tak makan durian, yang sorang tu plak lagi laaa takleh bau durian nanti migrain...dia siap tak bagi aku naik kereta kalo aku makan!hahahaha demmm aku dah teringin benor, last sekali beli gakkk tapi aku makan pakai plastik kat tangan, pastu aku makan jejauhhh kat belakang gerai!hahahaha pastu masuk kereta aku pakai mask...setel!puas hati aku...Akinabalu takde, durian jadi pengubat hati...ecewah!
dan kemudian kami singgah di Mountain Valley Resort untuk sarapan pagi!haa hambekk baru nak sarapan kan...aku dah kenyang gak makan durian...diorang lah...hahaha masa kat sini, besttt sebab sejukkk dahh...pastu kabus berarak cantikkk sangat!so memang sepoi bahasa gituuu....best aku suka masa kat sini...pastu kami lepak makan di restoran dia..harganya standard harga kafe hipstur di KL la kan...sesuai dengan tempat yang cantik tuuu...hahaha makanan dia okey la, takde la sedap gilaaa...tapi okey...vibes dia yang aku suka...best!
dan seterusnya kami ke Kundasang...sebenarnya takde plan apa sangat pun datang Kundasang ni...saje jee isi masa lapang...hahaha makanya sampai je Pekan Kundasang tu, sibuk ajak Bie pergi ambil gambar kat area bergambar ni...banyak ya kat Kundasang tu tempat ambil gambar gini...tapi kena bayar laa...kami bayar RM5 per pax...tapi again, Akinabalu tak muncul yaaa...walaupun dah panas matahari keluar, tapi tetapppp awan tebal!hahaha pasrah!bergambar je la kita apa ada nya...
pastu singgah di Desa Dairy Farm...tapi takleh masuk rupanya...masa kami pi ni kena buat reservation kat website dia kalo nak masuk...depa duk control bilangan pelancong yang datang...aduhai...kecewa member sebab tak pernah masuk sini lagi...aku dah pernah datang so takde kecewa sangat...so nak elak kecewa berpanjangan, kita posing la seround depan pagar dia tuuu...hahaha acah-acah kat NZ kan...boleh laaaa....
dah tiba masa untuk check in, kami pun menuju ke H Benjamin Residence yang terletak aku rasa penginapan paling hujung di Kundasang ni...kena lalu padang golf dulu dan jauhhh lagi ke depannya untuk ke sini...penginapan kami berharga RM400 semalam...cantik laa pada aku tempat ni...Bie cakap agak baru la banding penginapan lain...cantik dannn nampak dekat gila dengan puncak Akinabalu...awan still tebal tapi sesekali awan berarak tu nampak gak laaa sipi-sipi wajah Akinabaluuu...hahaha...sejukk masa ni sebab hujan renyai-renyai...so kami just lepak je la kat bilik petang tu...
dan lewat petang tu Bie bawa kami makan sayap bakar...memula kami Wak Ali Cafe yang famous tuuu...tapi baru duduk, budak tu cakap sayap dah habis...apooo...kecewa!huhuhu then pusing pekan dan pergi ke sebuah kafe lain layan sayap bakar...nasib baik sedappp...memang banyak sungguh kami makan!layan sekali dengan nasi goreng sedap!nyummeh...
lepas sakan kau bersayap di pekan tu, masa nak balik ko cuak sebab dah gelapppp...pastu jalan nak ke penginapan kami tu agak gelap dan ada beberapa area siap berkabus tak nampak jalan weh!cuak gak la aku kann yang membawa kereta ni...huhuhu so sebabkan cuak, sampai je penginapan, kami pi lepak kafe dia...hahaha lawa kafe dia memalam ni!memalam sesejuk tu kami melayan aiskrim!hahaha dan leaps tu baru laa memasing bawa diri masuk bilik...bersihkan diri, main handphone, solat dah tidooo!yeay best sebab sejukkk....

2 comments: