Friday, December 23, 2022

Impromptu Trip to Sungai Rengit: Yard & Co


okey dah jom sambung cerita...kemain eh korang main seru-seru sana sini suh update blog...hahahaha okay dari JB tu, aku sensorang terus gerak menuju ke Desaruuuu!yeay!hahaha aku duk berkira-kira nakpi ni sebabnya hotel yang aku nak stay ni mahal gilaaa...hahaha tapi memang dah lama teringin...pastu kan yang buatkan aku kuat lagi nakpi sebab jumpa satu kafe cantikkkk area sana...makanya kita gigih gak la tambah perjalanan lagi sejam dari JB ke Desaru tuuu...bertabah je la esoknya nak balik KL kan makin jauh perjalanan pulang...takpelah, demi berjongket, lautan api sanggup kuredahi jua...hehehehe...ok dalam perjalanan tu aku sesiap daaa book hotel...dan call cafe kot kena reservation sebab benda viral kan...
eh rupanya perjalanan ke Bandar Penawar yang terletaknya Desaru sejam, tapi nakpi cafe aku tu tambah lagi setengah jam yaaaa...memang bebetul penghujung semenanjung di Sungai Rengit...memang seumur hidup aku pertama kali aku sampai sini...hahaha jauh gilaaaaa perjalanan solo aku kan...demi kebahagiaan hati katanya...kuikuikui...
dan selepas sejam setengah memandu, meredah kejap panas kejap hujan, akhirnya aku sampai di Yard & Co yang terletak di tepi laut mengadap Teluk Singapura rasanya...hahaha ya ampun lawaaaa...lawa sangat...terus jatuh cinta pandang pertama...aku feeling ada vibes Jeju Island sangat tau kafe ni...huhuhu dah la masa aku datang takde orang weh!seronok betul aku snap gambar!sebab kawan aku cakap dia pergi kena beratur lama gila...
dah la bila aku masuk je ada orang buka kan pintu dan dibawa terus ke kaunter untuk order...oh ya aku baru tau Sungai Rengit ni famous ngan lobster!aduhai tapi masa tak banyak, kalo takleh layan...nak pergi lagi sekali entah bila lah kan...hahahaha haaa layanan kemain tip top ya masa order pun sakan dia melayan aku sembang...siap tanya aku suka bergambar ya, dia nak bagi aku table yang terbaik dalam kafe tu...aaa gituuu kan...hahaha nampak kot muka aku macam suka bergambar hahahaha mayb sebab masa masuk tu aku buat video...hehehehe so lepas dah order, dia bawa aku ke mejaaa...
pastu tengok adik tu macam tak busy, aku tanya leh ambilkan gambar aku kat luar tak sebab tadi tu aku selfie je...hehehe...terus adik tu beriya cakap boleh...siap dia plak suh ambik gambar sana, ambik kat sini...hehehe memang peramah sungguh la hai...best aku suka...hahaha terus jatuh hati kali kedua dengan kafe ni...ecewah!hahaha...
ok dah jom masuk dalam...makanan aku pun dah mula sampai satu persatu tuuu...haaa nak tengok best table kat kafe ni? hehehehe memang best aku rasa sebab ni je satu satunya table terletak tepi cermin gini...memang dah macam frame dah...lawaaaaaa gilaaa...sukaaaa....nak jatuh cinta kali ketigaaa lah!hahahaha...dan again adik tu rajin la melayan aku bergambar...cantik!aku suka...aku ni bab bab kafe cantik ni, ei memang cair hati aku...hahahaha kemain lawa!dengan frame tu, dengan laut kat luar...Allahuuu suka!
dan makanan kat sini pun sedapppp!aku layan latte, creme brulee dan ayam apetah...dia grilled dan makan ngan kuah kacang...sedap gak!walaupun aku macam kenyang gak lagi tapi layan je la sebab dah sedap!hahaha memang puas hati betul walaupun kena drive jauh tapi dapat sampai kat kafe lawa gini....aduhai now aku rindu nakpi kafe cantik tepi laut camni...acaner ni?takkan nakpi Jeju Island?hahahaha....ok nanti aku sambung post seterusnya ke hotel di Desaru plak...hehehe...ok bai!

2 comments:

  1. memang cantik sgt DJ, kot nak ke sana lagi mehlah roger iols haha..nak itot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg idok ler pi daa...unless dpt mertua org sana! Hahahs

      Delete