Friday, December 30, 2022

Family Trip to Perak - Day 2


hari kedua di Perak, kami breakfast kat bilik je...aku order roti canai dan nasi lemak thru Grab je senang...malas nak keluar...so pagi tu duk bincang nakpi mana...abang aku dah janji nak bawa anak-anak dia pergi Tambun Lost World...aku duk tengok harga tiket agak mahal walaupun untuk orang tua...walaupun abang aku cakap dia nak bayar kan tetap aku rasa tak berbaloi...lagi mak abah aku pergi mesti la duduk je tapi tiket still dekat RM100 seorang...so duk bincang ngan mak abah, aku suggest naik Cameron Highlands la pi makan scones hahaha...sekali mak abah aku nakk weh!hahaha...
aku ni ingat aku bijak la sebab pi masa weekdays, sekali rupanya masa ni pantai timur semua dah start cuti sekolah ya so jalan jammed gila kat atas sana...memang la dari Ipoh tu okey, tapi kat atas sana jemmm...pastu plak aku pi bawa mak abah pi BOH Sungai Palas tu, sampai je kat parking baru teringat kena naik tinggi gila plus ramai gilaaaaa manusia weh....dah abah aku bising taknak naik...ye la aku pun, kaki orang tua tu mana kuat sangat kan...huhuhu so kitorang amik gambar je la tepi pokok teh, pastu gerak keluar...dah la jalan masuk sini sempit gila, bising mak abah aku hahahaha!pasrah!
then pi beberapa ladang strawberry semua habis!denggg huhuhu pastu jalan memang jemmm je dari Brinchang ke Tanah Rata...niat nak pi Kea Farm masa balik pun tinggal kenang...aku masa ni teringat nak pi KHM je la...duk cakap kalo situ penuh gak, kita pi yang hotel mahal tu je minum petang dan makan scones...hahahaha eh sekali takde orang ya di KHM...syukurr...sedangkan sebelum ni datang, kena beratur...hehehe rezeki la mak abah nak makan scones kat sini...mak abah suka siap tapau kemain banyak bawa balik...mee kari dia pun sedap, nasi lemak pun okay...
masa ni tengok waze, kalo lalu balik Brinchang memang lamaa...lagi cepat kalo ikut Tapah tapi jauh la...so abah malas nak hadap jemmm so dia suh aku ikut Tapah je...aku ni onz je la kan...sekali aku nyesal!ya ampun berliku likuuu jalannyaa....hahaha eii geram gak aku sebab tak habis liku dia weh!hahaha penat tangan aku tau...demmm...memang la jalan clear tapi sakit hati hahahaha...tapi pape pun Alhamdulillah selamat la sampai balik Ipoh lepas penat mengharungi liku liku kehidupan ituuu...kuikuikui...
sampai Ipoh, lepak kat bilik je...lewat petang tu abah cakap nak makan western...aku duk ternampak Mr Steak House yang meriah memalam tu...bila bawa abah, abah cakap sebelah tu kem dia kerja dulu...haaa seronok la abah duk usha kem belakang tu je...even kawasan kedai ni pun abah cakap memang kawasan askar dulu ni...hehehe dan makanan kat sini not bad la...mak abah suka...untuk aku, aku rasa over marinate dia sampai hilang rasa steak dia...perapan steak dia rasa sate...ko rasa?hahaha tapi sedap la, portion besar dan harga berpatutan...kami siap tapaukan untuk abang aku sekeluarga...diorang baru nak balik dari Lost World masa kami makan kat sini...hehehe...
sampai bilik tengok dah rupa udang kara dah anak anak buah aku...hahaha teruk terbakar muka memasing seharian duk kat taman tema air kan...haa seronok memasing makan, kelaparan agaknya dah seharian bermain kan...kecoh la memasing bercerita...rugi makngah tak ikut...elehhh makngah kauuuu, sebelum kau lahir dah pi okey hahahaha!okey dah sambung esok cerita hari terakhir percutian kami di Perak....

No comments:

Post a Comment