Friday, December 23, 2022

Impromptu Trip to Desaru: Hard Rock Hotel


ok sementara mood rajin tengah ada, moh ler kita sambung cerita...hapo dah nak masuk 2023, cerita kau masih tersangkut kat bulan Julai lagi ni DJ oi!hahaha aduuuuu banyak nya cerita tertunggak tau...lemahhhh...hahahaha...so kalo aku rajin, sehari aku publish 2 posts laaa hahaha...kalo rajin ya...ok dah jom kita ke Desaru...perjalanan mengambil masa 30 minit dari Sungai Rengit tadi, kira patah balik laaa...ini kali kedua aku ke Desaru...
sebab dah memang lamaaa teringin nak duk Hard Rock Hotel makanya kita lelap mata je lah membayar nya...hahahaha urusan check in okay la smooth je cuma parking agak jauh la pada akuu huhuhu dan sedikit tak best bila masa check in aku diberitahu hari Isnin takde live band...coti kekdahnya...hapooo...aku baru nak fefeeling layan live band duk kat HRH ni kan...huhuhu kecewa dah sekali di situuu...
dah check in kita pun ke bilik la...request nak bilik beach view tapi takleh katanya...pasrah je la ngadap hutan mana tahhh...biliknya okey la besar dan selesa...so terus la kita melepak melepaskan lelah....memang best la katil dan tilamnya kan..empukkk...tapi takleh lama sangat la kan...nak kena pusing usha hotel duluuu hehehe...
masa dari bilik ni usha gak mana beach nya...dalam Agoda kata HRH ni beachfront yaaa...sekali ya ampunnn nun di sana beach nyaaa...aku kena jalan kaki or naik buggy yaaa untuk ke sana...pffttt again kecewa...hahaha dem la kau bayar mahal mahal pastu kecewa ni yang tak best ni tau...huhuhu....rasa nyesal pun ye gak masa ni...huhuhu takpe kita cuba positif duluuu....
so petang tu aku pun pusing la sekitar kawasan hotel tu...takde apa sangat laaa...aku ambil gambar depan gitar, lambar HRH tuuu pastu usha la pool dia kecik je weh...memang takde plan nak mandi...pastu ada restoran tepi pool tapi aku kenyang lagi...then nampak ada theme park kat sebelah hotel ni...tak silap aku leh masuk dari hotel ni tapi masa aku pi ni, rasa tak buka lagi lepas tutup masa PKP aku rasa...entah la tapi tak minat nak amik tau sangat...hahaha tapi aku rasa ada family yang frust masa tu sebab tutup...
aku pusing kejap je sebab macam takde apa dan bosan...so then aku ke lounge dia nak claim welcome drink...so dapat la dua cawan air apetah, oren kot...hahaha layan je laaa...patut kat sini la ada live band memalam...tapi nan hado...kecewa...huhuhu oh ya masa pi sini kemain aku pakai lipstik merah tu sebab terbeli tapi segan nak pakai sebab terang nau...hahaha ni sebab pi sorang, ok la kita layan...kuikuiku!terus kengkawan aku speku aku pi HRH dengan sugardaddy tau...hampeh!hahahaha...
dah minum tu moh ler kita ke pantai...sobsss...aku pergi naik buggy...so aku dibawa terus ke lobi hotel The Westin...so kena lalu lobi dia jalan terus ke bawah, baru laaa kau jumpa pantai yaaa...pfftt beachfront jadahnya HRH tu kan...huhuhu masa ni macam orang duk kemas, so baru teringat Ironman kot punya event kat Desaru sehari sebelum aku datang tu...kalo datang sehari awal lagi aku rengsa agaknya ramai orang hahaha...
penyejuk hati aku petang tu adalah cuaca yang cantikkk...langit biruuu, laut cantikkk...aku suka...beach ni dikongsi antara The Westin dan HRH...so ada cafe by the beach...aku ada plan nak lepak situ tapi aku rasa tak lawa pun dan jauh gak dari beach nya...hahaha so malas nak lepak situ...aku lepak ambil gambar depan pantai je laaa...tu pun tak lama sebab panas hahahaha
balik bilik dah nak dekat Maghrib...so memang lepak dalam bilik je laaaaa sebab takde apa aktiviti pun situ malam tuuu....huhuhu dinner pun aku order in room service jeee...sobssss layan la makan sambil dengar muzik kat tv je laaa...pasrah!hahaha nak sangat kau duk HRH kan...takde rezeki lah nak ber live band...hahahaha....
dan esoknya turun nak breakfast kena beratur yaaa...ok ini kelakar...kau berbintang bintang tapi nak breakfast kena beratur huhuhu serious la memang turn off betul...kita bayar memahal expect something nicer la kan...aduhai memang mood kelaut betul masa makan tu...dah la banyak makanan habis dan tak bertopup tau...ke topup lambat tak tau la...yang pasti masa aku nak ambil makanan, banyak bekas dah kosong...huhuhu
dah makan aku naik bilik lepak jap pastu dah bersiap nak checkout...taknak lambat sangat sebab jauhhh perjalanan aku nak balik rumah dari Desaru ni...hahaha dah la tak happy dah duk hotel ni kan, nyesal pun ada gak datang tapi takpelah...nak wat cemana, takde rezeki...hehehe maka dengan itu selesai laaaa percutian impromptu aku ke negeri Johor kali ini...hehehe Alhamdulillah walaupun ada sikit yang pahit tapi banyak nya yang manis-manis ajer...hehehehe okay bai!

No comments:

Post a Comment