Monday, December 19, 2022

Impromptu Trip to JB ~ Day 2


pagi buta Rina dah message nak hantar adik angkat dia si Fauzan teman aku breakfast!hahaha eh tak koser la aku kan...aku nak bermalasan je dalam bilik, so aku order Grab Food je...layan lontong kering dengan rendang ayam...sedap gilaaa!hahaha pastu dah kenyang, sambung tarik selimut sambil duk message member lama UKM aku...lama dah teringin nak jumpa dia ni sebab memang takde jumpa dah lepas habis belajar dulu...nasib baik member kerja swasta, makanya dia cuti la hari Ahad...
tengahari tu, Yani datang amik aku...Allahu seronoknya lahai dapat jumpa dia weh...seriously lama gila tak jumpa...rasa terharu dia sudi datang JB dari Pontian nak amik aku dan bawa makan...hehehe dan dia bawa aku ke Sedap Corner...salah satu restoran yang famous la untuk makan makanan Johor ni...aku tau restoran ni tapi ni kali pertama sampai sini...hehehe...pilihan menu diaaa panjang berjela ya, pening kepala tengok!hahahaha...
walaupun dah lama tak jumpa, kitorang nye sembang macam biasa jumpa je kan...hahaha Yani ni dulu jiran bilik aku kat kolej masa Semester 1 hahaha lepas tu masuk Semester 3 dia pindah duk luar...so sesekali je la jumpa masa kat library atau di fakulti sebab kami sama fakulti...so memang banyak sembang hal diri memasing yang sekarang serta kenangan gila-gila zaman belajar...hahaha dia cakap paling dia takleh lupa pasal aku bila dia naik motor ngan aku pastu masa kat bukit kena turun sebab motor takleh naik!kahkahkah!ngek laaa...sambil sembang sambil makan...duk seronok nau sembang, aku tak ingat rasa makanan...tapi aku rasa okey la kot sebab licin je semua...hahahaha!seronok dapat jumpa Yani walaupun kejap!hehehe...Alhamdulillah...thanks Yani sebab belanjaaa aku makan juga...
sampai hotel petang tu, hujan lebat...so memang syok tarik selimut laaa...sampai dekat Maghrib baru bangun!hahahah over kan penat kau...hahaha eh lupa nak cakap, pagi tadi sebelum keluar ngan Yani aku sempat tambah 1 malam lagi stay di hotel ni hahaha...so masa Maghrib tu aku tengah berkira-kira nak Grab Food ke keluar makan....sekali siap solat dan decide nak keluar makan sorang, tetiba Rina message...makan mana tuuu?hahaha rupanya dari petang dia tunggu aku message...yang aku sedap membuta hahaha...bila aku cakap baru nakpi makan, dia suh tunggu! weh gigih weh diaaa...gerak dari Kulai kul 7.30 petang tu, dekat sejam tau nak sampai JB huhuhu...sayang nau pompuan ni kat aku kan...hahahaa so dia amik aku, sekali Fauzan pun sampai kat hotel aku...hahaha kami bertiga ke Lazy Monday...aku yang pilih sebab nampak cantik!hehehe...
kat kafe ni aku dan Fauzan layan burger...besar gilaaa burger dia weh tapi sedappp!aku suka...Rina layan fries je...aku rasa dia dah dinner kat rumah, tapi gatal gak tu nak jumpa aku, bawa aku makan kan...hahaha alahai terharuu ada orang sayang camni tau...hahahaa ni memang antara kawan baik aku dari matriks bawa ke UKM masa degree dan master...memang kawan susah senang bersama ni...hahaha...Alhamdulillah...
lepas makan ingat nak balik la...sebab aku risau esok dia kerjaaa...pastu nak balik Kulai sejam gak dari JB ni kannn...tapi dia taknak ya, nak bawa aku pusing JB lagi...Allahuuu...kami ke Sungai Segget...ada uptown kat situ...kami jalan sampai ke Jalan Dhobby ya...teringat plak kenangan silam dengan 'kawan biasa' dulu...eh. hahahaha...
pastu aku ajak balik...sekali dia gatal lagi nak singgah mana tah masa ni nak suh aku amik gambar...hahaha alahai pompuan ni bersungguh tau...hahaha pastu kan dia sibukkk je tanya aku nakpi mana sok...siap tanya jam berapa nak gerak semua...pastu dia cakap esok dia kena bawa student dia pi sukan kat mana tah so mayb takleh nak jumpa aku...tapi dia suh update gak sok, kut sempat dia nak datang gak JB lunch ngan aku...hahahahaa aduhai...serba salah jadinya aku tau...hahaha dan lepas tu baru laaa dia hantar aku balik ke hotel...hahaha tapi dah sesiap salam peluk cium dah laaa sebab aku tak sure plan aku cemana esok ni...hahaha...

No comments:

Post a Comment