Saturday, December 31, 2022

Family Trip to Perak - Day 3


pagi ni aku keluar ngan abang aku nak breakfast di New Hollywood...gigih tau beratur...nasib baik tak lama sangat...dah lama nak makan sini, akhirnya dapat gak...terus tamak order macam-macam hahaha...pastu siap eksyen ngan Sue, sini lagi best dari makan kat Vegas sana...Sue selalu bawa aku ke Vegas makan kalo sini penuh....pastu Sue jawab, eh aku pernah la bawa ko makan New Hollywood dulu dengan tuttt...hahahaha eh?ada eh? apesal aku lupa...sobssss...hahahaha okey kami order chee cheong fun, goreng-goreng apetah nak panggil tu, cakoi, telur goyang dan char kue teow...sedappp!semua sedap!pastu bungkus gak makanan untuk orang kat rumah...
balik hotel, lepas sampai tengahari...lepas checkout kami ke Concubine Lane...orang tak ramai sangat macam biasa, so memang sakan la memasing membeli makanan viral masa ni...haha pastu kami lepak kat satu kedai nak makan benda-benda viral yang takde nutrisi tu...hahahaha...saje je sebenarnya tak tau nakpi mana dah Ipoh ni...hehehe...
dan dari Ipoh kami bergerak menuju ke Kampar...singgah di Muzium Perlombongan Bijih Timah Kinta...hahaha ilmiah kan trip kami?hahaha aku la tu yang suggest pi sini...hahaha aku suka dulu tapi now macam dah tak berjaga weh...sedih je tengoknya...sayang betul...so kami pun lepak la sini...tapi family aku suka je kat sini sebab ada sejarah pasal Long Jaafar dan Ngah Ibrahim...seronok la Zara dengar atok bercerita...hehehe...
dan kemudian kami ke Kompleks Sejarah Pasir Salak...nak pergi tengok tempat JWW Birch mati dibunuh dan masuk ke dalam muzium sejarah...haa penat la nak layan Zara baca satu satu sejarah dalam tu...masa ni atok taknak masuk, dah penat berjalan agaknya....hahahaha dah la Zara taknak tinggal baca satu cerita pun...nasib baik gak ada staff situ yang rajin melayan...hahaha tapi seronok la tengok anak buah den seronok masuk sejarah...harap makngah memang takde la...kuikuikui...
dan lepas tu kami pun gerak balik lalu jalan dalam...singgah early dinner di Restoran Riverview, Pasir Penambang, Kuala Selangor...dah a few times pi sini kitorang pun...suka sebab sedap! so masa ni abang aku sampai dulu, dia order sakannnn...kemain banyakkk lauk dia order tau, tak reti agak...selalu aku order okay je kan...tapi takpela dia yang belanja...hahaha masa ni dah masuk September, so dia cakap dia belanja sempena birthday aku la...hahaha elehhh nanti aku pow la lagi!hahahahaha...dan lepas makan, kami pun bergerak balik ke rumahhh...Alhamdulillah selesai hajat bawak mak abah berjalan walaupun manjang pi Ipoh hahaha!

4 comments:

  1. Tak kisah la repeat Ipoh janji makan sedap..moment tu yang special..SA kena sabar jap..lepas bulan 9 nanti baru SA explore..masa tu dh ada suami..eh..hahaha

    ReplyDelete
  2. boleh senaraikan tempat2 yg menarik jalan2 ipoh dan sekitarnya boleh dijadikan panduan pulak

    ReplyDelete