Sunday, January 2, 2022

W Hotel Kuala Lumpur


okey kembali ke cerita pada Oktober tahun lepas...hahaha kemain banyakkk dah post tertunggak aku ni...hahaha ok masa aku solo trip ke KL masa tu, aku stay di W Hotel Kuala Lumpur...dah lama teringin stay sini, so bila solo trip ni aku pun gegedik la stay sini...mahal sikit tapi tetap nak merasa...kononnya trip sebelum mula busy belajar...gitu...sekali kan, dah belajar ni kerap je aku berjimba...hadoi...ok lepas lunch dengan Agus tu, aku terus ke W Hotel Kuala Lumpur yang terletak di Jalan Ampang...
untuk kali ini aku telah memilih bilik dengan king bed serta twin towers view berharga RM558...mahal gila, tapi pejam mata je la sebab teringin kan...huhuhu hujung tahun lepas memang menggila aku swipe kad kredit ye...baru je habis bayar awal tahun lepas, hujung tahun dahhh penuh balik hutang dalam tuuu...sobbbs...ok untuk booking hotel ni, aku suggest buat direct di website dia sebab harga jauh lagi murah dari Agoda dan Booking.com...dan kalo nak murah sikit tak perlu ambil bilik dengan view twin towers pun takpe sebab nanti aku share ada lokasi yang lagi superb view diaaa selain bilik...dan tak silap aku, ada bilik dengan harga yang sama boleh dapat 2 buah katil queen so berbaloi untuk keluarga....pape usha website dia okay....staff kat reception ni sangat mesra tau...beriya dia melayan aku...dah la bagi aku check in awal, hujung nya siap cakap esok leh checkout kul 2 petang!hahaha best!
selesai urusan check in yang sangat pantas tu aku terus menuju ke level 22 untuk ke bilik akuu...hati dah berbunga-bunga masa ni dengan layan staff di reception tadi...sekali masuk bilik je lagi la berbunga-bunga....cantiknya bilik diaaaa....spacious gila, cantik, warna dia sangat laaa menawan hati aku tau...ada bathtub, ada working station, ada coffee and tea dan katil dan tilam yang empuk dan best gilaaa...hahaha aku sukaaa...bersungguh tiap sudut aku ambil gambar sebab happy kemain kan...almaklum impian jadi kenyataan...hehehehe...
dan yang paling takleh tahun view yang aku sanggup bayar mahal tuuu...hahaha twin towers view!cantikkkk...cumanya sebabkan agak dekat sikit, takleh nampak full gak gambar twin towers tu unless aku guna wide angle punya camera...hehehe tapi cantik dan jelas laaa viewnya kan...memang fefeeling habis duk tepi cermin ngadap view sambil buat kerja tau...hahahaha aku memang bawa laptop masa percutian kali ni sebab ada banyakkk kerja aku nak kena siap kan...hehehe...
dah puas bergambar dalam bilik, sebelum buka tudung tu aku pi bawak tripod turun ke level 8 untuk ke pool dia...kat level 8 ni ada gak gym...tapi aim aku nakpi pool dia sebabnya dari sini laaa view twin towers atau KLCC tu tersangatlah mengancam!kalah view kat bilik tadi tau...hahahaha sebab tu aku cakap tak ambil bilik view twin towers pun takpeeee...sebab view dari pool ni pun dah meletop-letop lawa diaaa...aku sampai menggila ambil gambar semua sudut!hahahah takde orang layan pun takpe, abam pod layan...hahaha kemain handal aku ambil gambar guna tripod skang sampai kawan aku ingat aku pergi dengan orang lain hahahaha...dan aku rasa paling penting kena ada wide angle punya kamera sepaya dapat ambil penuh gambar KLCC dari pool tu...dan sebelah pool tu gak ada bar dan restoran...so aku difahamkan selain in house guest, orang luar pun leh datang untuk dine in di situuu...cantik!
dah peant sakan bergambar aku pun balik bilik melepak dan rehat...sempat gak aku terlelap menanti adik aku dan Shane sampai untuk ambil aku...petang tu kami sempat keluar kejap melayan naik Beam...later aku share ngan korang details pasal Beam ni tau...salah satu aktiviti menarik yang kita leh layan kalo masuk tengah bandaraya Kuala Lumpur ni...best gak la pada aku...lepas layan Beam kami balik semula ke bilik untuk solat semua...sempat plak laaa adik aku order in room dining...layan lamb yang harga hampir RM100!masyaAllah mahal gila tapi yang sampai cenoet tu je...hahaha pasrah je la....nasib dia bayar sendiri!hahaha...takde la sedap mana sebab dry je aku rasa...adik aku nak pujuk hati duk cakap la emmm sedap gak, sedap gak...hahaha tak berbaloi la pada aku...hahaa....
lepas makan laa lamb mahal tu baru laaa kami keluar dinner di KLCC...later aku share ngan korang tempat dinner kami ni...then adik aku hantar aku balik ke hotel...sebelum naik ke bilik sempat la aku singgah lagi sekali ke level 8 untuk ambil gambar pool dan KLCC pada waktu malam pula...masa ni dah ramai orang di pool sebab restoran dan bar dah bukaaa...so aku just snap cepat-cepat dan kemudian beredar...tapi again, view tersangat laaa letop!sukaaa gilaaaa view twin towers dari sini...best everrr....
dan malam tu aku plan nak buat kerja sikit...sekali tengah buat kerja, tetiba laptop aku turn off sendiri then dah takleh buka plakkk...sedih plak rasa sebab baru je beli laptop ni kan...pastu plak aku ni jenis ada problem sikit je laptop dulu kala terus cari budak IT opis je minta tolong tengok kan....tapi sebab dah nak jadi student ni terpaksa la berdikari...masa ni macam tercangak-cangak gak tak tau nak buat apa...last aku tutup je laptop dan tidooo...huhuhuhu...sedih!nak kena carik boipren IT ke macam mana ni...hahahaha...
dan esoknya aku pergi breakfast di Flock...meriahhh gilaaa menu breakfast kat sini weh...banyak gila station...pastu kat meja pun ada table menu yang kita boleh order unlimited!hahaha memang mewah la...tapi aku ni bila dah banyak sangat makanan pun jadi blurrr gak tak tau nak makan apa...hahaha tapi layan gak la menu dia...aku dapat tempat duduk kat luar dan hujung sekali...makanya bertenang la aku makan sensorang ulang alik ambil makanan...hahahaha...
lepas dah kenyang, aku naik bilik semula dan sambung buat kerja sambil mengadap KLCC...fuiyooo lain macam semangat kerja tu datang....terus mencurah-curah idea nak siap kan kerja...hahaha bangga gak aku masa ni siap 2,3 perkara hahaha...pastu dah dekat 1.30 petang tu baru aku siap beg dan solat...lepas tu terus sesiap nak check out...berat betul rasa hati nak check out masa ni...sebab rasa best sangat stay hotel ni sensorang, relaks buat kerja...hahaha...first time check in tapi rasa berat hati nak check out...hahahaha...
dan selesai check out, sempat lagi sekali aku naik ke level 8 untuk ke pool buat kali terakhir...hahaha suka sangat aku view dari pool ni...memang tak puas puas ambil gambar dan layan view...hahaha yeay suka gila W Hotel ni...so now dah 3 bulan aku takde solo trip or solo staycation lagi kan...hahaha mayb nak plan soon lah!lama tak relaks-relaks dan santai-santai sensorang ni...hehehe...ok soon insyaAllah, soonnnn...yeayyy...on next aku cerita pasal Beam dan dinner aku masa solo trip ni ya....tapi Beam dan dinner tak solo laa sebab ada adik aku dan Shane...sempat pow adik aku lagi masa dinner...kahkahkah....

4 comments:

  1. View pool mmg cantek ar...!
    Malam ngan lampu2 pepel tu.. thorbaek laaa!

    ReplyDelete
  2. Mengancam betul view nya. Kalau bawak anak2 ni mesti seronok mereka.

    ReplyDelete