Tuesday, January 4, 2022

Ren KLCC


dan malam tu kami dinner di Ren KLCC...dah lama teringin nak makan sini sebab pernah nampak diorang ada peking duck halal!haaa last makan peking duck kat Beijing kot tahun 2015!rindu nak makan...so dah adik aku nak belanja dinner, moh la kita pow dia yang mahal sikit...kahkahkah...so sampai je KLCC terus naik tingkat atas sekali dalam mall dia tuuu untuk ke Ren!masa masuk ni takde orang sangat pun, ada kami dengan satu lagi meja mamat duk sembang gebang pasal travel oversea...kemain kuat plak tu nak bagi semua dengar gamaknya...hahaha....choi...
ok duduk je terus la kita melayan menu diaaa...wah menarik sangat tau menu dia...sempat laa aku tanya halal keee...hahaha menjeling adik aku...eh ye la kena la tanya...so staff tu cakap halal siap tunjuk sijil halal untuk ingredient diorang...tapi restoran ni itself takde lagi pensijilan Jakim...so ikut preference memasing okay...okey jom usha...menu dia banyakkk gilaaa...gigih tau aku snap semua nak bagi korang tengok if ada sesiapa nak pergi sini kelak...gituuu...

memasing order tak ingat dunia sekali banyak gilaaa makanan yang sampai!hahaha makan nya bertiga je kan...so meh tengok apa kami order...memula sampai Seaprawn Salted Eggyolk (RM45), then sampai laaa Eggyolk Custard Bun (RM14), Prawn Dumpling with Chilli Sauce (RM20), Grilled Lamb Ribs Cumin (RM48), La Mian Braised Beef (RM28) dan Egg Fried Rice Shrimps (RM24)...semua pun sedap!paling aku suka adalah udang, nasi goreng dan lambbb tuuu....masyaAllah sedap ya amat!hahaha aku sukaaa...bun dan la mian mee tu biasa la pada aku...hehehe....
dan tengah makan tu sampai la chef dengan peking duck kami...haaa kemain kan presentation, dia potong itik tu depan kami...sama la macam di Beijing pun gitu laaa...so excited la nak makan peking duck kan...kami ambil yang half duck je tapi harga dia RM98 yaaa...kemain mahal...so haruslah expectation tinggi kan...so dah siap potong tu dia hidangkan dengan sos, kulit macam popiah tu dan sayuran...so kita pun ambil kulit tu, sapu sos, letakkan sayur dan itik tu...then balutkan dan ngapppp makan!kemain crispy kulit itik tu tapi sayang bau hanyir itik tu kuat pada aku...huhuhu menyebabkan kembang gak tekak nak makan banyak...sobsss!jauh gila beza dengan itik aku makan kat Beijing dan Hong Kong satu ketika dulu...kecewa gak la sebab tu specialty sini kan...dah la memang tak pernah nampak tempat lain ada peking duck halal lagi so far...sobbbsss...
dan ketika semua dah kenyang gilaaa...ingat nak bayar dah, sekali rupanya adik aku ada order dessert!gila la rasa nak meletup dah perut masa ni weh...hahaha adik aku order Fried Durian Paste Balls (RM38)...kemain presentation eh...hahaha siap sekampung keluar bawa dessert ni...hahaha rasa dia biasa je laaa pada aku...adik aku macam biasa laaa nak pujuk hati sendiri duk cakap sedap...hahahah overall makan aku rasa dekat RM400 kot...gila lah...sakan nau memasing order kan...sib baik bukan aku yang bayar tu yang order tak kira-kira tu...kahkahkah...okey bai...

2 comments: