Tuesday, March 30, 2021

The St Regis, Kuala Lumpur

untuk birthday staycation aku kali ni, adik aku belanja tido di The St Regis, KL!yeayyy i loike...hahaha adik aku kalo booking hotel memang taknak kalah...malas nak tanya berapa harga...hahaha janji percumaa....kuikuikui...masuk je kat lobi pun dah grand habis dahhh...tapi macam biasa ambil bilik je la, breakfast tak mampuuu...banyak kepala...kahkahkah!lagipun tak berbaloi lah makan buffet dengan budak budak ni...hehehe...
aku tak tanya pun jenis bilik apa adik aku ambil tapi memang besar gila...ada dua king bed lagi...ada toilet yang besar dan juga bilik bersiap...siap leh jadi tempat tido lagi malam tu...hahaha adoi...best la melompat lompat anak anak buah den masuk bilik hotel tuuu kan...almaklum lama tak check in memasing sejak Covid-19 ni...dalam bilik ada mini bar yang terbuka...Allahu banyak kali kena pesan jangan sentuh!gatal je tangan memasing kan nak pegang itu ini...hahaha harga bukan kaleng kaleng tau...hahaha...
untuk bilik kat sini, kami disediakan seorang butler yang layan kita sentiasa...call je, so leh order kopi secara percuma sepanjang stay...so memang masuk masuk je masing sibuk order kopi dan iced chocolate dah...hahaha pastu aku Grab Food nasi arab dari Halab KL...ingat kan memasing kenyang dah sekali sekelip mata makanan licinnnn...hahaha sedap weh nasi arab ni, aku teringin nak dine kat Halab KL ni tapi takde rezeki lagi...
aku dah cakap tadikan ada butler kan, pastu leh order unlimited kopi dan iced chocolate kan...Zara punya seronok sampai dia sendiri nak call butler tu...haahha so memang lepas tu, dia je lah yang call...kemain sopan je dia cakap telefon, lombutttt suaro eh!hahahah...siap ada nota tau nak cakap english!hahaha good job kakak!well prepared!hahaha
petang nak mandi pool tapi hujan plak, so memang duk bilik je la...nasib baik la Kachen dan Alam ada beli mainan apetah, so takde la diorang bosan...aku dah cakap taknak keluar makan malam tu...tak sanggup aku bawa reramai ni...pastu dah tukar baju semua kan, lagi malas nak keluar....so kita Grab Food lagi sekali...kali ni Zara cakap nak roti canai...ok layannn Pelita je la kita...hehehe sedappp...pastu adik aku order brownies dari room services, konon surprise birthday aku laaa...tapi aku kena bayar sendiri esoknya masa check out...hahaha hampeh!
dan esok paginya, again Grab Food lagi...kali ni dari Ali, Muthu dan Ah Hock...ni antara kedai makan dah lama gak nak cuba tapi takde rezeki, last kita Grab je la...sedap sedap weh makanan dia dan portion pun besar!memang kenyang ya amat!memang penuh laa sampah bilik kitorang ni sebab banyak kali Grab Food kan...next time nak kena bawa plastik hitam besar tu la kalo staycation dengan budak budak ni...sebab memang aku lagi banyak Grab Food dari makan di luar...
lepas dah kenyang aku bawak la budak berdua tu mandi pool kejap...sian diorang semalam tak dapat mandi pool...merempan memasing tengok pool dari bilik je semalam...hahaha tapi mandi kejap je la, pastu aku hambat semua naik atas mandi dalam bath tub je dengan si kecik tu...hehehe haa tu je laa aktiviti staycation kitorang...lebih pada nak bawa budak budak tu berjalan je...lama tak berjalan kan...seronok sangat lah tu diorang tuuu dapat berjalan...lupa mak bapak memasing kan!hahaha...

4 comments: