Wednesday, March 24, 2021

Jom Support Local Home Based Food Product

asyik share pasal kedai makan kan, sedangkan banyak je makanan yang aku order dari home based peniaga ni lagi kat Instagram masa PKP tu kan...hahaha haaa meh aku nak share dengan korang beberapa peniaga yang home based dan menghasilkan produk makanan yang sedap sedap...aku punya susunan ni tak melambangkan ranking tau, aku ikut je susunan gambar yang ada dalam handphone aku...hehehe ok yang pertama adalah pembuat kek kegemaran orang pejabat aku, aku memang a few times dah order dengan dia cuma sebab dia base kat Gombak so susah gak la untuk aku...tapi seriously bahan premium, kek cantik dan sedappppp oleh Citybakes.my...ni antara contoh dia, kek birthday aku, budak pejabat aku order...
yang kedua adalah pembuat Lotus Cheesecake tersedappppp aku pernah makan so far!tapi dia ni base di Kuala Terengganu!aku beli sebelum pergi Redang, balik Redang aku beli lagi sebab sedap ya amat!walaupun dah banyak kedai aku makan lotus cheesecake ni even kat kafe kafe terkemuka di KL, tapi semua takleh challenge dia ni pada aku...hahaha sedap ya amat...so kalo korang ada area Kuala Terengganu sila order ya Lotus Cheesecake dari Pastelmonomy ni...burned cheesecake dia punnn to die for!oh tapinya aku dengar now dia dah buka kafe...haa cer la terjah!hehehe...
kek seterusnya adalah dibuat oleh rakan universiti aku dulu...dia duduk di Dengkil dan ada buat pelbagai jenis dessert yang menarik dan sedap...korang leh terjah Instagram Mychocville untuk tengok macam macam jenis desserts yang dia buat...selain yang manis manis dia buat gak kuih savory macam kuih cara berlauk dan nasi arab...
haaa ni plak baker kegemaran aku sebab kalo aku order last minute pun mesti dia layan!hahahaha Instagram Airoteez yang paling famous dengan cheesetart dia, aku suka yang premium ada strawberry dan coklat tuuu...biasa punya pun ada gak, pastu dengan creampuff gebu gebas dia dan brownies yang sedap!harga dia sangat berpatutan dan free delivery je kalo dalam Putrajaya....
then antara buttercake tersedap aku pernah makan lagi dengan orange glazing atas dia tu seriously pembangkit selera weh...kek dia sedap, gebu, buttery...makan cicah kopi lagi lajuuu mencair dalam mulut...baker ni base di Cyberjaya...dia leh guna Lalmove je delivery ke Putrajaya tapi aku memang pi pickup sendiri je aritu senang...pape korang leh usha Instagram Marissasweet_Table ya...
dan ini pula sejenis tornado cake tapi tak melimpah ruah sangat coklat dia...sesuai untuk yang tak berapa suka coklat banyak banyak tapi still sedap, moist kek dia...sedap cream cheese dan  choc ganache yang digunakan...Messy Cheesy Chocolaty dari Dahlia Sweet Touch...dia ni selain kek biasa, dia leh buat gak kek kawin...haa leh laa usha usha Instagram dia okay....
dan kalo bercerita bab Tornado Cake ni, yang ini terpaling juara di hati aku...sebabnya coklat ganache dia melimpah ruah...aku ni sejenis manusia gila coklat, jadi aku prefer tornado yang melimpah ruah coklat diaaa...dia ni based di Putrajaya, takde Instagram tapi aku share korang nombor dia je la, leh Whatsapp nanti +0129510573...serious sedap gila tornado cake dia...aku tak ingat berapa puluh kali dah order dengan dia...even pejabat aku pun selalu order dengan dia...ada coklat, red velvel dan blue velvet...personally aku paling suka red velvet dan chocolate...blue velvet tak kena kat tekak aku...kalo korang suka kek coklat, silaaaa order okay!
haaa selain lotus cheesetart kat Pastelmonomy tu kan, aku rasa ni pun sedap gak...base di Jenderam Hilir, Bangi Lama tuuu...kalo nak order korang leh Whatsapp +012-2502648...aku tak sure dia ada delivery ke tak tapi biasa aku memang self pickup je...so yang ini sedappp kat aku tapi takleh lawan Pastelmonomy la, tapi leh lawan kafe kafe hipstur yang ada di sekitar Lembah Klang...hahaha
haa nak share pasal roti jala cantikkkk dan sedapppp kat Dengkil juga...dah dua kali aku order, seriously sedap ya amat...memula takut gak tak sedap sebab cantik je...sekali dah makan sedap gila weh...dah la roti cantik, sedap plak tu...pastu kari dia paling win!sedap, pekat dan banyakkkk...memang menggila makan kuah banjir...roti yang tengah bentuk bunga tu lagi sedap sebab kuat rasa planta dia, wangi...katanya sebab nak dapatkan bentuk bunga kena lebih planta or butter untuk lembutkan roti tu...gituuu...haa yang ni pun wajib cuba tau...korang leh usha Instagram dia Lyndakitchen...
haaa dan last sekali ni plak antara nasi minyak tersedappp aku pernah makan...Nasi Minyak K yang korang leh order direct dengan dia or korang leh dapat kat pada waktu sarapan pagi di Jom Corner Cyberjaya dan Lot 5 (sebelah kafe Perbadanan Putrajaya, Presint 3)...sedap gila!serious...
okay laa tu je yang ada dalam handphone aku buat masa ni...hahahaha lain dah transfer out...malas nak carik dah...hehehehe oh ya, selain tu aku nak war warkan juga Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan, KKM ada nak buat Webinar secara percuma pada 1 April 2021, jam 2 hingga 4.30 petang berkaitan keperluan keselamatan makanan bagi home based food ni...so korang dijemput join or panjang panjangkan la pada kawan kawan yang meniaga home based food ni ya...boleh daftar penyertaan di link ini yaa...https://forms.gle/LxuyJ2ibU9vpyQZb7

6 comments: