Tuesday, March 23, 2021

Keputusan Kuiz 8th Anniversary Wanderlust DJ!

hai korangg...hahaha thanks tak sangka ada gak yang nak join kuiz sempena 8th Anniversary Wanderlust DJ aku tu kan...hahaha saje je gatal gatal buat kuiz tu...terima kasih banyak kat Muhammad Fadhil, ain.ya.nun, eva.lollyta, Nanie dan Yat for joining in the kuiz...hahahaha aku terhiburrr baca jawapan korang...ok meh aku share jawapan sebenarnya okayyy...

 1. Cer cite sikit asal usul nama blog Wanderlust DJ ni...
Yaa nama Wanderlust yanng bermaksud a strong desire to travel and explore the world tu Sue yang bagi ke aku sebab katanya sesuai sangat dengan ku...dan DJ merupakan singkatan kepada nama aku sendiri iaitu Dayah Jamal...dan gabungan keduanya jadilah Wanderlust DJ...hahaha ramai yang betul nampaknya...hahaha...

2. DJ lebih suka shopping or persembahan kebudayaan?
Jawapannya adalah persembahan kebudayaan!Ofcourse shopping pun suka, tapi aku lagi suka search info if ada any persembahan kebudayaan kat sesuati destinasi aku tu...antara aku pernah pi adalah Saung Anklung Udjo di Bandung, Kiwi Haka Show di Queenstown NZ, Siam Niramit di Bangkok, Thailand dan Acrobatic Show di Chaoyang Theatre, Beijing China...aku sanggup bayar beratus tau nak masuk tempat tempat gini...hehehe

3. Minuman yang DJ suka bila naik flight?
Haa untuk ini ada 2 jawapan! Air Coke dan Kopi Vietnam! so both answer pun kita terima lah...cumanya Coke lebih universal laaa sebab kopi Vietnam cuma dapat minum kalau naik Airasia je, kalo Coke ni rasanya most of the airlines memang ada...tapi ok la sebab aku pun memang paling banyak naik pun Airasia kan!hahahaha...tahniahhh yang jawab betul dan tepat sekali...nasib baik takde yang jawab air mineral!hahahah...

4. Aktivit PALING DJ suka bila sedang travel?
Wehhh hahaha ni aku paling takleh blah...semua jawap OOTD kot!hahahah jawapan yang aku ada dalam kepala aku masa buat soalan ni adalah JJCM laaa...hahaha ootd tu aku baru je start dalam 2019 kot...tapi JJCM tuuu since forever kot...kahkahkahkah haa hambik terus semua salah!hahahahahahahahahahaha! tapi seriousla maksudnya ootd aku lebih memberi impak dari JJCM aku ke apa ni?hahahahahaha!

5. Selain beli tiket, apa perancangan/perkara/benda paling penting yang DJ akan buat sebelum travel?
Yeay pandaiii jawapan dia adalah buat itineraryyy lepas beli tiket...kadang tu sebelum beli tiket dah siap itinerary dahhh sebab nak agak berapa lama trip tu nanti sebelum beli tiket...hehehehe yeay pandai semua jawap betul!hahahaha...aku ni trip dalam negara bodoh bodoh pi KL staycation pun aku siap ada itinerary tau...hahahaha...aku suka plan awal...gitu...
Sooo kesimpulannya tak sape la jawapan semua soalan dengan betul kan sebab kan soalan no 4 tuuu...hahaha tapi takpela meh aku belanja Muhammad Fadhil, ain.ya.nun, eva.lollyta, Nanie dan Yat McD or KFC guna Grab Food or Food Panda...korang email aku kat dayah_jek@yahoo.com details alamat korang untuk aku hantar delivery tu okayyy...hahahaha okay korang thanks!

19 comments:

  1. Alhamdulillah...yeay!
    Tenkiuuu sis, sekaramg jugak kita emel. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. okay dapat dah...tunggu lunch kejap nanti yaa...

      Delete
    2. Alhamdulillah..happy nya kita dapat KFC!

      Terima kasih ye, semoga murah rezeki sis selalu :)

      Delete
  2. Laaaa awat kita x perasan kuiz ni?? Aisshh tertinggal ketapi.. Pape pun tahniah kat korang, DJ banjer kfc.. Nyumm nyumm

    ReplyDelete
  3. Yeyyyy, haha first time ni blogger nak belanja.
    Ok, kita emel sekaranggg

    ReplyDelete
  4. eh takpe kak. saje sesuka join kuiz akak. akak tulis nama kita, akak bc komen kita pun da suka sangat.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaaa org nak belanja pun taknak...hahaha

      Delete
    2. hehehhe ni benarnya da menang kali kedua. dulu ada contest teka kaler kete rasanya.. kak dj nak banje makan texas rasanya.. tak ingat dah. takpe kak, moga murah rezeki :)

      Delete
    3. Hahaha alaaa yg texas tu kan tgh nak belanja kan tetibaaa mula PKP, stuck jap hidup hahaha...ok nanti sy tgk balik email your address. Esok lunch sy buat delivery hahaha

      Delete
    4. Nanie saya tak jumpa your email

      Delete
    5. sebab mmg tak pernah email kak DJ. takpe kak. T,kasih sbb nak belanja. semoga murah rezeki & selalu update blog. :)

      Delete
  5. teringin nak ada buddy travel rope dj. semua kesahkan. kita polo aje haahahhahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahahaha tu la yg Sue n Dini selalu cakap hahaha

      Delete
  6. alhamdulillah,walaupun ade yg salah,tetap dapat jgk yer hadiah nye,terima kasih muga terus sukses travel araound the world,murah rezeki aminnn....tertinggal smlm cuti ari ni baru bukak blog wanderlust dj

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti email address n no hp ke dayah_jek@yahoo.com. kalo smpat tghari ni sy order for lunch

      Delete
  7. Boleh saya tahu apa id instagram?

    ReplyDelete