Wednesday, March 10, 2021

Hanbing Korean Dessert Cafe, Nu Sentral KL

ada sekali tu penghujung September tahun lepas, aku ajak keluarga Late Dr Chin dinner dengan aku...ye la selama ni aku akan celebrate birthday aku dengan Dr Chin, sebab kami sama September, so aku niat la lepas dia dah takde ni, aku nak kekalkan celebration tu dengan makan bersama isteri dan anak anak dia...so aku contact wife dia dan plan nak jumpa di Hanbing Korean Dessert Cafe di Nu Sentral KL...aku dah lama teringin nak masuk Hanbing ni yang kat IOI City Mall, tapi sampai ke sudah tak pergi...hahaha akhirnya tercapai gak hasrat...
seronok jumpa Mrs Khim dan anak anak dia...besar dah bebudak ni...huhuhu rindu Dr Chin bila jumpa diorang ni...salah satu boss terbaik aku pernah bekerja bersama...haa saje la aku ajak makan kedai hipstur gini kan sebab kan budak budak tuu...hahaha so banyak gak la menu savoury korean kat Hanbing ni, aku ingat ada bingsu je...ada memacam gak la dengan bento lunch set dia, ada topokki, noodles, ayam goreng, jjigae, kimbap, nasi pun ada...haaa pilih la apa nak makan kan...
so kami order ayam goreng pedas dengan teok atau rice cake, pastu japchee, lunch box a.k.a bento, bibimbap dan rappokki...sedap gak la makanan dia walaupun takde la rasa autentik gila, tapi ok la layan...cuma pedas gak ayam dia...hahaha ramyeon dalam lunch box tu pedas gila, kesian bebudak ni nak abes kan...hahaha....sambil makan sambil sembang dengan Mrs Khim, sesekali selit dengan anak anak dia...
pastu kami order gak bingsu dan roti cheese tu...saje la nak bagi budak budak tu seronok...yang aku ni kan suka ambil gambar, suh la diorang posing dengan roti cheese tarik tuu...hahaha ngan diorang budak budak segan la plak aku nak suh diorang ambil gambar aku tarik cheese tu kan...kahkahkah...nasib baik laa bebudak ni melayan aku sibuk nak ambil gambar makanan!hahaha...bingsu tu ok laa, takde la sedap gila sebab aku tak suka sangat kot bingsu ni...dan roti tu bila dah sejuk tak sedap sangat sebab cheese keras...sibuk nau bergambar kan...hahahaha...
dan akhir sekali sebelum balik sempat la kami bergambar beramai ramai...dan ini la kali akhir aku jumpa diorang...plan aritu sebelum Chinese New Year nak makan bersama tapi dah PKP kan...huhuhu takpela next time InsyaAllah aku plan makan ngan diorang lagi sekali...insyaAllah...

No comments:

Post a Comment