Monday, March 22, 2021

Pokok KL Cafe, Kuala Lumpur

hari kedua audit, aku plan dengan Asie dan Irma untuk makan bersama di KL...aku suh diorang berdua cuti je...hahaha sebabnya nak celebrate birthday aku dan Irma sekali...so sebelum diorang sampai tu, aku gatal lencong ke Selayang pergi ke Kafe Suka Dessert...meleleh air liur aku tengok semua chocolate dessert dia wehhh...ada la aku tapau beberapa jenis bawa balik...nantila one day aku aim nak datang lagi sini...dine in...gituu...lepas tu aku gerak ke rumah Irma ambil Irma dan Asie dan kami gerak masuk ke KL...
tujuan kami adalah nak very late lunch di Pokok KL Cafe yang meletup letup viralnya tuu...hahaha gatalkan nakpi kedai viral je...so MAHSA Avenue kat PJ...sanggup la kan...sampai je kena queue ambil nombor ya dan awal awal dia cakap dah takleh makan dalam kafe kaca tu sebab full, so dia akan bagi makan di restoran sebelahnya, menu pun sama je katanya...haa nak tukar tempat malas dah sebab lapar, so onz je la...
nama kafe sebelah Pokok KL tu adalah The Grounds dan luas gilaaa kawasan ni dan penuh okayy!ya ampun Malaysia people!why semua kedai viral penuh with uols ni? hahahaha...tapi cantik dan selesa la sini banding Pokok KL tu aku rasa...sebab sini luas, selesa dan aircond kuat...hahahah pujuk diri sendiri okayyy...
so untuk order, kita scan je laaa barcode yang ada atas meja...so takde la gambar menu dalam blog ni yaa...korang carik la sendiri nanti...hahaha tapi banyak gak la menu yang ada seingat aku...harga dia pun boleh tahan...so pilih menu yang disukai, dan terus buat bayaran thru apps tersebut...dan tunggu lah makanan sampai...hehehe...
untuk first order kami order Pink Latte (RM16) yang tak sedap dan pelik rasa dia...takde langsung rasa kopi!huhuhu then Fizz Mango Berry (RM10) dan Watermelon & Mint Slushie (RM13)...air lain tu aku tak rasa pun...dan kami order satu kek je sebab dah aim lepas ni nak lepak another kafe layan kek...tapi sebab nafsu kan, gatal gak order Apam Balik Cake (RM15)...
dan untuk main course aku order Nasi Lemak Bomb (RM24.99) yang besar gila portion dia...siap ada ayam goreng berempah, rendang daging, sambal, telur mata dan kangkung...sedap gilaaa...suka!hahahah penuh lauk pauk...berbaloi baloi...then  Irma order Seafood Aglio Olio (RM35) pun sedap dan penuh seafood fresh!dan Asie makan Nyonya Laksa (RM24.99) pun sedap gak...tengah makan tu gatal plak nak order Salmon Spring Roll (RM12) dan Truffle Fries (RM18)..pun sedappp!
dah kenyang makan kami pun sibuk la bergambar kat dalam kafe tu then kat building kaca kat luar tu...tak dapat makan situ pun takpela, janji dapat bergambar kan...pape pun perut puas hati sebab makanan semua sedap sedap belaka!heheheh...ok dah setel bergambar, moh ler kita ke kafe seterusnya...nak makan kek!

2 comments:

  1. Makan kat sini memang puas hati, sedap2 menu dia.

    Kalau sis nak makan kek je, dekat tingkat atas The Ground tu ada Daun KL, extended kepada Pokok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ada Daun plak...hahaha macam macam lah diorang ni...kreatif!hahaha...

      Delete