Friday, March 12, 2021

Penang bitrhday Trip - Jawi House Cafe Gallery & China House

ya ampun dah bulan Mac tak habis lagi cerita birthday trip aku tahun lepas kan...malas betul nak update blog skang ni...hahaha okay sis gagahkan diri nak habiskan cepat...berlambak lagi draf dalam blog ni tak setel lagi...huhuhuhu stress tau!hahahaha...ok ni aku nak cerita kerja gila aku dengan kawan kawan matriks aku...kami semua September Babies, dah beberapa tahun duk celebrate bersama kan...so kali ni nak pi balik hari ke Penang...ada dua team, dari KL dan JB...so dah beli tiket awal laa masa murah...sekali dah dekat nakpi, kebanyakan flight pagi kena cancel!so dari KL flight jam 1 petang, dari JB jam 2.3 petang je jadinya...flight balik dah la jam 7.30 malam untuk JB, dan 8.30 malam untuk KL...so lepas bincang, semua setuju onnn je trip ni...janji dapat jumpa dan berjimba walaupun tak sampai berapa jam pun kat Penang tu...hahaha...so hari kejadian aku sempat masuk pejabat dulu then jumpa Suzy di KLIA2...
kami tiba di Penang jam 2 petang...nak tunggu team JB sampai jam 3.30 petang, makanya kami melepak di Dunkin Donut je...sedih weh masa ni tengok airport Penang yang gah selama ini jadi sunyi sepi!huhuhu ko bayang la McD pun dah tutup masa ni...sedih gila rasa...huhuhu so sambil lepak kita makan la donut kan sambil sembang sakan...lama tak jumpa la katakan...
dan akhirnya pada jam 3.30 petang team JB iaitu Rina dan Ilon pun sampai...yeayyy hahahaha tema trip kali ini adalah floral ataupun bunga bunga cintaaa...hahahaha seronok tau memasing bertemu gak dalam trip menggila ini...dasar kaki rayap memasing kan, sanggup tauuu...hahahaha...so sebabkan masa singkat, aku decide tak payah sewa kereta...naik Grab je...senang tak payah nak pikir parking bagai...so semua aku dah sesiap pikirkan dan susunkan...diorang memang bawa diri je...hahaha...
destinasi pertama kami adalah untuk very late lunch di Jawi House Cafe Gallery!haaa saje la aku search tempat menarik dan cosy sikit kan nak makan dan melepak...ye la kami ni bukan ada banyak sangat masa so pilih tempat selesa, so lepak situ je la...aku siap call kafe ni suh bagi tempat yang selesa nak melepak hahaha...sebabkan datang petang memang takde orang laaa kat kafe ni...hahaha...makanan dia cantik dan menarik dan sedap gak la...semua orang pun enjoyyy makan!
lepas makan owner chef dia ni melayan kami ambil gambar kat kereta lama di luar kafe tu...haaa layan je laaa kan posing!hahaha aku pun masa dia offer diri nak ambilkan gambar tu, aku macam eh macam kenal je muka dia ni...sekali nasib baik teringat masa duk search pasal kafe ni, nampak muka dia...ecewah tegur dia, nampak la macam kita buat study kan sebelum datang...gituu...ha dalam next post aku cerita details pasal kafe ini yaa...
sebab kan masa tak banyak, so aku memang sesiap study another kafe nak makan kek dan ngopi lepas lunch yang berhampiran je...leh jalan kaki...sebab taknak buat masa tunggu dan naik Grab...hehehe so gigih la 4 mak dara dan anak dara ni berjalan pakai mask panas panas tu menuju ke kafe seterusnya...sambil tu sempat je singgah bergambar kat mural hahahaha...takde keje sangat kan....
aku aim nak lepak di Le Petit Four, sekali masa sampai banyak dessert dah habis...so terus buka Google Maps mana kafe lain lagi yang dekat dekat...walaupun kecewa, tapi takpe memasing happy jer...hahaha nampak nau tujuan datang Penang kali ni bukan nak makan makan sangat tapi nak berjumpa dan berjimba bersama...hahahaha...so gigih la jalan lagi ke kafe yang seterusnyaaa...
dan kami berjalan terus ke China House...aku pernah ke sini dulu memang banyak gila la kek kan...hahah dengar nama China House, bising kawan kawan aku leh masuk ke...sekali masuk memasing nampak kek berderet terus lupa soalan masing masing tadi...hahaha yeay dapat tempat duduk, sakan Suzy dan Rina melukis atas meja tu ada kertas mahjung dan crayon...bagus diorang ni kreatif!aku sibuk pi pilih kek dan order...
dan dalam jam 6.15 petang kami pun gerak ke airport semula naik Grab...hahaha yeayy berjaya gak celebrate birthday, tiup lilin dan makan kek bersama...Alhamdulillah...seronok sangat weh walaupun singkat gila pertemuan...insyaAllah nanti kita plan lagi yaaa...hehehe sampai airport sempat la duk lepak kejap sebelum team JB gerak naik flight duluuu...hahaha memang serious kerja gila kan!hahaha pape pun semoga ukhuwah ini kekal berpanjangan selamanya...insyaAllah....

6 comments:

  1. Oh No, tgk kapal torobang tu, rindu nya nak terbang oiii

    ReplyDelete
  2. Waah... gigih gila nih.. singkat sekali perjalanannya haha. Di Georgetown boleh pusing-pusing berapa jam tu? 2 jam ada kat sana?

    ReplyDelete
  3. Memmqng sunyi sepi airport penang.macam dilanda garuda ..tak mriah langsung.tak ada masalah nak duduk ..kerusi semua kosong.
    Selalunya asyik berebut cari bangkj kosong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak...sedih sungguh kan rasa...huhuhu moga cepat la kembali pulih sektor penerbangan kita ni...

      Delete