Monday, December 31, 2018

Outdoor Activities 2018

Alhamdulillah dah sampai ke penghujung tahun 2018...cepat gila masa berlalu aku rasa...dah masuk tahun 2019...huhuhu...macam biasa kita recap sikit aktiviti outdoor aku sepanjang tahun ini...actually pada awal 2018, aku tersangatlah aktif dengan outdoor activities...dengan menggila hikingnya masa tu, pastu masuk plak JK1M dan Fit&Cool lagi laaa sakan aktiviti aku tauuu...tapi, sayangnya pada bulan Mac coach Fit&Cool aku nasihatkan aku check lutut, dan lepas tu aku xray lutut dan doctor nasihatkan slow kan aktiviti yang memberikan tekanan pada lutut aku...huhuhu lepas dari bulan Mac tu, ada banyak juga running event yang aku terpaksa lupakan walaupun dah bayar, ada a few yang aku dapat jual bib...dan hasilnya, selepas 9 bulan tak berapa nak aktif sangat, aku rasa aku naik berat badan dekat 8 kg gak tahun ni dengan jayanya...hahaha...demmit!ok jom layan compilation outdoor activities aku bagi tahun 2018...











3 Mac - Ohlimpik JK1M10

4 Mac - Endo.CA Run di Mydi Mall, Seremban Fun Run 5km burned sebab aku nak join Ohlimpik JK1M

13 Mac - Sakit Lutut

8 April - Standard Chartered KL Marathon 2018 Leisure Run 10 km burned atas nasihat coach dan doktor sebab banyak sangat register run back to back

15 April - King of Bukit Larut, Taiping Trail Run 5 km

6 Mei - King of Kampung Kemensah, Kuala Lumpur Trail Run 10 km


15 July - PJ Half Marathon 2018 Special Edition 30th Year Run 10 km burned dan bib telah dijual atas nasihat coach

21 July - PKNS Trail Run 2018, Ulu Bernam Trail Run 10 km

11 Ogos - Malaysia Breakfast Day 2018, Putrajaya Fun Run 3 km

25 Ogos - Larian Nostalgia Alumni UKM 2018 Fun Run 5 km

7 Okt - King of Sungai Lembing Fun Run 5 km

13 Okt - Denai Ultra of Sungkai 2018 Trail Run 10 km burned sebab malas nak pi lari sorang-sorang, bib berjaya dijual

21 Okt - Luang Prabang Half Marathon 2018 21 km burned sebab tak dapat tiket...masa beriya nak proceed gak pergi, tetiba Airasia tutup direct flight to Luang Prabang...huhuhu...

28 Okt - Mantin Ultra Trail Run 2018 Trail Run 7 km pun burned sebab dah malas nak pergi sorang, then kebetulan ada majlis konvokesyen Zara...so aku bagi je pada seorang pakcik yang nak beli bib aku...

11 Nov - Larian Hari Keputeraan Sultan Nazrin Shah 2018 Run 10 km

20 Disember - Bukit Melati bersama Mak dan Anim
di hujung tahun 2018, cubaan nak kembali aktif kononnya main badminton adalah gagal bila baru main sekali, aku dah tersembam!dan keesokan harinya lutut aku kembanggg...sampai takleh jalan wei!aku siap pi klinik, doctor cakap mayb soft tissue injury, dia cakap takde patah tulang sebab aku leh jalan macam biasa cuma pakai tongkat laaa...sakit!simpan kejap la cita-cita nak hiking dan running tu dulu ye...hahaha demmm aku baru je register first half marathon event di 'oversea' siangnya tu, dahhhh malam tu tersembam!apakah?hehuuuu...
disebabkan berat badan dah naik dengan jayanya, tapi dah takleh nak aktif sangat dengan running dan hiking or main badminton bagai...so aku rasa tahun depan nak kena cari hobi baru...aku nak mula berjinak dengan swimming dan gym lah...tapi seriously best berenang ni, now aku dah boleh buka mata dalam air!hahaha...nah aku share aku baru pandai berenang hasil tunjuk ajar Youtube...hahaha baru berapa kali je masuk pool ni, excited weh...hahaha...
korang tolong doakan aku istiqomah ye....hahaha...moga dapat cari balik semangat yang telah hilang ituuu...kemain sedap aku makan sekarang...hahaha...nah saje nak cari semangat dengan tengok gambar lamaaaaa, lama sikit dan sekarang...kemain berani ye aku dedahkan berat aku tu kan...hahaha lantaklah...biar semua orang tau...padan muka aku sendiri...hahaha...berat 97kg tu berat paling ringan aku semasa dewasa ok, sebabnya aku ingat masa tingkatan 5 berat aku dah 99kg...hehuuuu...oh baru perasan aku suka shocking pink rupanya...hehehe...

8 comments:

  1. Didoakn semoga sihat berterusan x kisahlah brp kg pun :)

    Bip tu ape ek? Soalan dari org yg x minat outdoor activity haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe tqq Aminnnn...

      Bib larian ke. Bib tu kertas tulis nombor yg psg kat baju tu. Hehe

      Delete
  2. Banyak sangat aktiviti outdoor kak Yah ni.. Semoga senantiasa sihat selalu kak Yah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha awal tahun je yg banyak. Hujung tahun dah kelauttt 😂😂😂

      Delete
  3. Happy New Year..! tak mampu nak buat aktiviti2 outdoor ni so cheq sokong dari jauh jee hehe..

    ReplyDelete