Wednesday, November 14, 2018

Larian Nostalgia Alumni UKM 2018

selaku Alumni UKM yang gemilang dan tebrilang kan, haruslahhh kita support event yang julung-julung kalinya dianjurkan oleh Alumni UKM ni kan...hehehe sebenarnya Prof aku yang message aku bagitau pasal larian ni...kalo tak, aku pun tak perasan...hehehe gitu kan, Prof aku ingat aku ajet-ajet runner hebat agaknya...so macam biasa kita register untuk 5 km je laaa...aku ajak Ika dan Asie untuk join...awal pagi kami dah sampai di Dectar!tempat berperang dolu kalaaa...sebab event pun nubies kan, masa amik racekit tu dia bagi baju je, bib kena ambil pagi ni...hahaha redho je laaa...
dah terang sikit adalaaa sesi aerobik oleh orang-orang Panggung Seni UKM ni haaa...best dan rancak juga laaa aerokbik diorang sampai terpeleot pinggang memasing nak ikut step...diorang gabungkan 3 bangsa punya lagu...masa aerobik ni mata dah meliar dahhh, carik crush zaman dolu kala kalo ada...hahaha...
lepas sesi aerobik, ada laaa ucapan ringkas dari VC weh...Vice Chancellor pun join larian ni...kagum aku...ni semua buat aku rindu UKM tau...best!hehehe pastu ucapan oleh Presiden Alumni plak...best jugak kalo dapat jadi AJK Alumni kan...tambah beban dalam kepala otak...hahaha...
dan seterusnya flagoff 10 km duluuu...then baru 5 km...sempat jumpa kawan Sue kat sini haaa...selfie la seround sebelum kita mula lari, eh jalan...hehehe jalan bermula di tepian padang besar UKM tuuu...menggamit kenangan teman boipren kita kawan kita main bola sepak dulu kalaaa...hahaha siap masa jalan ni, cakap kat Ika, best plak route ni, nape zaman blaja dulu kita tak pernah jogging macam ni ye...haaa sape nak jawap tuuuu?hahaha...
lalu Puri Pujangga, lalu Danau sampai laaa ke Kolej Keris Mas!kolej aku ni wehhh...hahaha kolej paling mahal dan best!rindu nyaaa nak merempit kat kolej ni macam dulu-dulu...lalu laaa selekoh maut kat depan kolej tu...ada kolam kecik dulu situ, siap ada bas pernah terbalik sebab konar maut...hahaha...but now takde dahhh...
teruskan lagi berjalan sambil sembang pasal kenangan mengusik jiwa di UKM...kalo ada Rina, Sue, Izzi, Enon, Sara maybe lagi banyak cerita nakal yang keluar kan...hahaha sebabnya Ika budak baik. Asie plak tak geng masa blaja dulu...hahaha...then lalu Dewan Gemilang tempat exam dulu-dulu serta tapak Pesta Konvo!kenangan weh, usha jantan Fakulti Perubatan...hahaha...
jalan lagi turun naik bukit...UKM ni memang berbukit bukau la kan...lalu Kolej Ibu Zain, lalu plak stadium, then sampai kat Koleh Rahim Kajai...kolej Ika ni...ni kolej musuh Kolej Keris Mas sebab senior Kajai ni poyooo...hahaha acah-acah hebat, so takleh terima kehebatan Keris Mas..hahaha perang Dectar memang tak lupa laaaa masa minggu orientasi...
jalan lagi sampai kat selekoh tempat Rina accident sebab emosi gaduh ngan Jimmy...masa ni kelakar weh sebab nya aku naik motor asing dengan Rina, tapi dia pecut macam gila...sekali tetiba dia hilang dari depan mata....aku pun terusss je la jalan balik, sekali pelik dia takde...patah balik selekoh tu tengok orang ramai kerumun...choi rupanya dia terlajak jatuh ke bawah!sib baik takde pape, dan disebabkan itu sempat je dia berkenalan dengan budak Rotu kat situ...hahaha...
dah abes pusing kawasan kolej, kita lalu plak kawasan fakulti...lagi laaa makin rancak bercerita...pernah makan kat situ, pernah belajar kat dewan kuliah sini...macam-macam kenangan keluar kann...hahaha...ada water station kat Pusanika...sempat singgah, makin cantik dan lain dah Pusanika ni...tempat aku buat jahat dulu kala...pi bom Pusanika dengan Enon, Sara dan Rina!hahaha nakal weh zaman dulu...sajaaa je carik pasal!bergegor satu Pusanika....
dannn kemudian lalu plak kat tempat lagenda aku iaitu library PTSL!haaa boleh kata kebanyakan masa aku kat UKM dulu spent kat sini!kalo tak kat sini, aku kat fakulti laaa...jarang aku lepak bilik sangat...tapi aku bukan belajar sangat laaa kat library ni, lebih kepada lepak, usha orang...siap ada port khas kami luar tu...hahaha...maybe sebab kawan-kawan aku lain kolej, so library la tempat lepak...even on weekend...masa nak dekat exam sini la tempat study group, kalo nak lari dari kawan-kawan study sorang, aku masuk dalam...kedai makan sini pun sedap...dan paling taklupa kisah jagung bakar dan kisah surat jawi laaa kat sini...hahahahaa...surat jawi tu kan, masa nak usha sorang ustaz ni, budak Fakulti Pendidikan Islam, so kawan-kawan aku la tolong buat surat tulisan jawi...hahaha letak plak dalam helmet kat motor dia, bengong laa perangai dulu kala...hahaha hasilnya malam terakhir dia kat UKM, sempat la berdetim kat library tapi berteman la...pastu aku nervous, so aku duk main zip sweater aku je..turun naik, turun naik zip aku...hahaha acah-acah pakai sweater tutup aurat sebab nak jumpa ustaz, sedangkan biasanya memang lengan pendek je dulu kala...hahaha tu pun sib baik sweater memang ada letak kat motor...hahahahaaha!
then lalu fakulti crush ku seorang pensyarah dulu kalaaa...hahaha dan barulah lalu fakulti aku belajar...kenangan sini weh...dari zaman aku degree ramaiiii gila kawan, then sambung master tinggal separuh kawan, then aku sempat jadi RA kejap...masa ni banyak kawan dengan staff dan lecturer...sebab tu laaa UKM dekat di hati aku...lama weh aku bertapa kat sini...hehehe...
dan akhirnya laluuu kat Kolej Ungku Omar, kolej Asie!kolej paling dekat dengan fakulti aku...dannnnn kafe dia memang menjadi pojaan aku dulu kala sebab kari ayam dia sedapppp gilaaa...hari-hari makan kari ayam dia pun aku ok...dengan sosej masak pedas dia...perghhh ayam goreng pun sedap...tapi kari tu wajib!hahaha...terbaik!
dan selepas sejam lebih gak berjalan mengimbau kenangan dan nostalgia di UKM, akhirnya kami sampai semula di Dectar...dewan utama kat UKM ni, tempat konvo la kiranya ni...sempat imbau kenangan bergambar dengan crush ku seorang pensyarah kat sini gakk...hahahah...
dan akhirnya sampai la kami di finishing line...layan laaa Milo seround dua...sempat ditegur oleh crush zaman dulu kala gak masa ni...hahaha sambil Abang Jamil perati dari jauh!denggg Abang Jamil memang tau sape crush aku dulu-dulu sebab dia laaa jadi mangsa aku suh selidik pasal orang-orang tu...hahaha...
dan lepas tu kami pun bergambar...Abang Jamil ni senior aku masa UKM, tapi bukan sama course la, sama fakulti je...kenal masa pesta konvo, dia jadi ketua Rina...so selalu kena buli dengan aku...kisah Intifada memang tak lupa laaa sampai bila-bilaaa...hahahaa...Abang Jamil ni kena kelepet ngan aku dulu sampai terpaksa belanja aku KFC lagi...hahaha pastu dia nak kena kan aku balik masa last semester dia cakap nak kawin, so aku dapat tau camne tah dia tipu, so aku suh dia datang kolej aku ambil hadiah...dia sampai tu muka dah serba salah sebab tipu, dia tak tau masa tu aku ngan Rina pun kelentong dia sebab hadiah tu walaupun berat dan besarrrr, tapi dalam dia batu bata!hahaha gigih kan buat jahat dulu kala...hahahaahaha....
selesai bergambar kami lepak mamak Presint 15...sini memang port aku la dulu kala wehhh...hahaha sampai tengah malam lepak pun ada, pastu masa balik kena tahan polis!hahaha gila lah kenangan...pernah sekali tu aku belanja kawan-kawan sama course dengan aku sebab aku janji kalo aku dapat A paper Analisis Penyata Kewangan (aku bukan budak akaun, aku budak sains) yang susah gila babas tu, aku belanja roti canai!sekali aku terjatuh chentaaa dengan pensyarah dia, terus rajin belajar, rajin jumpa tanya soalan...terus dapat A+ kauu...hahaha terpaksa laaa belanja semua orang!kat sini laaa aku belanja diorang makan roti!hahahaha....
seriously aku enjoy join larian ni sebab memang menggamit kenangan sungguh laaa...aku nakal zaman belajar, so sebab tu banyak pengalaman dan cerita kot...tu baru sikit tu yang aku ingat berdasarkan route larian ni...hahaha kalo berkumpul dengan geng-geng zaman blaja dulu konpem banyak citer nakal yang keluar!hahaha...next time ada larian ni lagi, nak ajak lebih ramai yang join lah...barulah meriah!

No comments:

Post a Comment