Monday, November 5, 2018

Medan Ikan Bakar Muara Sungai Duyung, Melaka

ada sekali tu aku pi Melaka rumah adik aku...so dah sampai Melaka ni haruslah kita JJCM kan...sempat la petang tu ajak adik aku carik Coconut Milkshake Batu Berendam dan kuih keria gula melaka kannn...nyummmeh!
then lewat petang tu kami buat birthday surprise untuk adik ipar aku kat rumah parents diaaa...kebetulan pun parents dia nak pi haji masa ni, so tu yang sekali lawat parents dia laaa...haaa terkejut adik ipar aku kan...sebab consider early celebration gak la...hehehe...
dan lepas tu kami ke Medan Ikan Bakar Muara Sungai Duyung untuk dinner...walaupun sampai awal, tapi panjang dah beraturnyaaa...beratur plak kena dua kali weh, satu untuk ambil nombor meja, satu barisan lagi untuk order makan!gilalah mencabar gila kesabaran, bila orang nak potong kauuu...huhuhu...aku rasa hampir sejam gak aku beratur masa ni weh...emosi tak payah cakap la sebabnya orang nak potong-potong kan...perangai tu dasar sangat kan, pi duk rumah lah...
sampai turn nak order makan tu, memang sakan la aku order...pantas gila dia ambil order...takde terkulat-kulat ko depan dia...siap timbang semua...siap dia suggest masak apa dengan pantas, tak payah la kau nak haaa haaa haaa depan dia...hahaha
dah siap order, baru la aku dapat duduk...family aku memang dah duduk menunggu lamaaa...tapi yang bagusnya takde lama sangat kau tunggu makanan dah mula sampai satu persatuuu...yang lamanya nak beratur order je laaa...hehuuuu...isitmewanya makan kat sini, makan ngan nasi lemak!yeayy banyak gak menu aku order, ada sotong goreng tepung, udang butter, ketam salted egg, kerang rebus...semua pun sedappppp!pastu paling win ikan pari bakar dia sedapppp dan ikan siakap masak chinese style apetah...seriously sedap!sedappp sangat!
overall semua pun puas hati makan kat sini walaupun tadi aku panas hati...hahahaha makanan dia sedapppp patut la ramai gila orang kan...dan paling best, harga murahhh...total kami makan malam tu adalah RM200 saja!terkejut gak weh...dengan ketam, udang, sotong...besar-besar plak tu...ikan lagi...so sangat berbaloi laaa...ni kali pertama aku makan sini, so aku rasa sini antara yang the best laaa tempat makan seafood kat Melaka ni...kalah Umbai, Alai, Serkam semua tu...sila cuba guysss!hehehe...

6 comments:

  1. yess..ni mmg faveret place saya kalo di melaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi panjang beraturnya rasa nak emosi...hahaha

      Delete
  2. kalau mcm tu kena pergi beratur dulu baru ahli keluarga sampai la... hari tu nak pergi parameswara pun panjang beraturnya terus pergi ke lain... yg ni takde org promot lg, so lenkali la insyaALlah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha kan...tp servis dia cepat je lepas order tu...sedappp!

      Delete