Friday, November 16, 2018

Nasi Harimau Menangis, Food Valet Sg Ramal

ada sekali tu Dhito dan Kun ada kat sini...so aku plan ajak diorang lunch sama on weekend tu sebabnya aku takdan nak jumpa diorang on weekdays...asalnya nak ambil diorang bawa pergi lunch sebab Ab takleh join, entah macam mana last minute Ab tukar plan ajak diorang hiking, then lepas diorang hiking baru Ab, Dhito, Kun dan Faris jumpa aku di Food Valet...emosi gak aku dengan Ab masa ni sebab bertukar-tukar plan dia, tapi demi Dhito dan Kun, aku pasrah...hehuuuu...
tujuan aku ke Food Valet, haruslah nak mencuba Nasi Harimau Menangis yang tengah viral tu...kalo kat FB tu, manjang laluuuu je gambar dia kannn...so nak cuba la jugak...hehehe so daging kat sini ada 2 jenis, daging batang pinang / tenderloin (RM10) dan daging harimau menangis / striploin (RM17)...haaa haruslah cuba daging harimau menangis kannn...konsep sini macam food court, so pi la beratur beli makanan kita nak...ada banyakkkk gerai!tapi tengahari ni, tak banyak yang buka...
so set berharga RM17 tu didatangkan dengan nasi putih yang kerassssss, daging bakar, sup, air asam dan satu lagi macam cili sos gitu...haaaoverall, biasa je laaa pada akuu...daging dia taklaaa yang sampai tahap melting ke...pada aku takde la juicy gilaaaa...perapan dia pun biasa je...sos dan air asam pun biasa...hahaha...sorry guyss...haa tu nampak aku tambah gulai lomak...untuk bebudak ni rasaaa...gulai lemak itik salai dan daging salai...tu lagi sodap!
kat Food Valet ni juga ada Itik Salai Mastar...kedai dia aku pernah review sebelum ni...memang sedappp....aku tak sure la bila dia buka sini, kat belah dalam Sg Ramal tu tutup ke masih buka...tapi pada aku kat sini lebih selesa la tempat dia....berbanding tempat asal dia tu...memang layannnn semua gulai lomak dia...Kun siap tapau untuk diorang dinner lagi, pastu terkejut sebab murahhh...

7 comments:

  1. kerassss hahaaha... keras sgt ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sesedap nasi yang aku masak la...kering dan keras pada aku...hahaha

      Delete
  2. Makasih kak yah dah layan ke sini 😄... Yang itik itu memang sedap sangat. Saya suka bumbunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama. Next time dtg cyber sy bawa kamu mkn ikan patin tempoyak. Hahaha

      Delete
  3. dah beberapa kali cari review tempat makan sekitar kajang/ bangi/ bandar seri putra mesti sangkut kat blog bro ni. dah lama tak makan lauk salai mastar, bolehla pegi sini. sy pun pegi yg kat tempat lama tu lama dah

    ReplyDelete