Wednesday, November 7, 2018

The Nom, Mesa Mall, Nilai

bulan Ogos lepas saje la ajak family aku makan-makan sempena anniversary mak abah aku...sape yang ada je la kan...aku ajak makan di The Nom, Mesa Mall, Bandar Baru Nilai sebab tak pernah ke sini lagi...nampak dari luar dan FB macam menarik, so apa salahnya mencuba kan...
masuk je abang aku sekeluarga dah sampai...nampak niceee dekorasi dalam kafe ni...so layan je la, takde ramai sangat orang...so memang sakan berlari anak buah den...adoiyai...bising opahnya budak-budak berlari...hahaha...ada pilihan kek gak kat kafe ni, tapi sebab kak ipar aku dah tapau kek dari Coffee Bean, so takla merasa kek kat kafe ni...
so sebelum pape, kita tiup lilin dulu sebab budak kecik tu tak nyempat-nyempat nak tiup lilin...hahaha semua orang punya besday ke, anniversary ke, memang diorang je la conquer lilin tu...pasrahhh...kalo tak bagi kang ngamuk plak...hehehe...happy anniversary mak abah....till jannah okayyy walaupun manjanggg gaduh...hahaha...sihat selalu...dan bertambah cucu tahun depan....Amin...
ok dah tiup lilin, marilah kita usha menu...menu kat sini memang western food la...pilihan makanan pula boleh laaa...takde la banyak gila, tapi ok laaa kan...standard western menu macam kat kafe-kafe lain juga...nothing special...aku takde isu dengan menu, cuma aku ada isu dengan staff kat sini...cakap melayu macam tak paham, so aku ingat cina ke foreigner ke, sekali boleh je cakap melayu ngan kawan dia...lepas tu satu, satu nak kena minta...dah hantar makanan logiknya hantar la sudu garfu sekali, ni tak, nak kena minta...pastu a few times order tak ambil la...haish emosi juga la aku...minta air kosong pun kena 2,3 kali baru sampai...oh please laaa wei...kerja betul-betul please...memang buat aku turn off, dan taknak datang lagi...see, tak rasa makanan dah buat decision tak nak datang lagi...
aku malas nak review beriya setiap makanan dia sebab dah pissed off ...hahaha maafla ye...seriously laaa...ambil staff keje elok-elok sikit...tak membantu langsung la weh...makanan dia ok la pada aku, eh ke nak cakap biasa je la...ok just nice...takde la sedap gila, tapi takde la sampai tak berasa...komen aku general untuk semua makanan...tu je nak cakap sebab emosi tau dengan staff dia...heheuuuu...
heheu total makan RM150...ok la kan...but taknak datang dah...tak suka...aku jarang kutuk kedai macam ni, tapi aku sakit hati dengan cara staff dia...aku ada satu lagi kafe aku nak review pasal staff dia...rude pada aku...later aku review ok...please la weh, staff, waiter semua tu frontliner kot kat kafe and restoran...so seharusnya well trained laaa...ko masak sedap mana pun, kalo staff gitu, turn off nafsu makan aku weh...hehuuuuu...ok babai The Nom, aku taknak datang dah...

4 comments:

  1. penah makan kat sini.. yang kelakar tu minta air kosong.. bukan sekali.. berkali² jugak.. tp dia kata xde air kosong.. ko ase? hahahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang hahahahammmpeh la kalo gitu...hahahaha

      Delete