Monday, November 12, 2018

Pattani Tom Yam, Kuala Lumpur

ada satu weekend tu aku attend wedding di Putrajaya...sebabkan aku ada satu lagi wedding di Seremban sebelum tu, makanya aku sampai lewat di Putrajaya..kawan-kawan pejabt semua dah balik, so sebab aku segan, aku ajak laaa Mrs teman aku...selesai hadiri majlis perkahwinan anak bekas staff aku, aku ajak Mrs naik KL...ajak Ab dan Dzuli sekali, tapi Dzuli taknak join...dari Putrajaya, memula aku ajak Mrs pi Karabum dulu shopping baju, then kami pickup Ab di rumahnya dan later kami terjah Pattani Tom Yam yang terletak tak jauh dari Danau Kota...kedai ni tengah viral sejak Shiela Rusly promote...aku pun gigih la ajak diorang makan sini kan...dah la panas terik masa ni sebab baru jam 5 petang...pun dah ramai orang...masa kami duduk, lagi lepas tu makin ramai siap berdiri tunggu tempat duduk....
dah duduk tu kami pun usha menu...sebenarnya takde la lapar sangat sebab dah attend 2 kenduri kot...tapi sebab teringin punya pasal, redah je laaa...marilah kita layan menu dulu...ada banyak menu masakan thailand kat sini...ala carte ada, set pun adaaa...yang duk viral adalah mi celup hijau dan siakap kengsom dia...menu lain tu standard laaa kedai tomyam lain kan...
pikir punya pikir kami order Teh Thai (RM2.50) yang sedapppp...sedap sangat weh sampai kami semua order lagi sekali sorang segelas!hahaha...maksudnya total 6 gelas kami bertiga minum...then Mrs order Bihun Celop (RM7), masa ni aku lupa nak cakap order mi celup hijau yang viral...huhuhu rasa dia biasa je laaa...Mrs cakap ada tempat lagi sedap dia pernah makan...aku pun rasa ok laaaa...layan juga...then Ab makan Nasi Kaomak (RM9) yang boleh tahan gak laaa...ayam dia sedap diratah...then kami share order seekor Siakap Kengsom (RM44) yang sedap gak la...ambil nasi putih dan keropok gak...tapi maybe sebab aku kureng sikit makanan masam-masam ni, diorang je la duk godek...ikan dia besar gila, so kami bungkus half lagi tu bawa balik...
overall boleh laaa kedai ni...ada beberapa menu tengah viral lagi kat Instagram dia tu...aku teringin nak cuba...tengok lah nanti berkesempatan ke tak nak cuba...hehehe sakan la kami makan sambil bersembang...Ab baru balik dari Merapoh Trail Run masa ni, memang seram laaa tengok kaki dia kan, habes terkopak dan melecet...huhuhu...gigih la masuk 100 km walaupun .....hehehehe ok yang tu rahsia la, jaga maruah kawan biasa aku ni...lepas dah kenyang, hantar Ab balik umah, baik Cik Mah duk bagi kami buah durian la, buah manggis la, pulut dan kuah durian la...rezeki, Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment