Wednesday, May 16, 2018

Masthar Itik Salai, Kampung Sungai Ramal Dalam, Kajang

ada satu hari tu aku kena pergi Kajang dengan Irma sebab ada urusan...so dah lewat nak balik opis, ajak Irma lunch dulu...kitorang singgah makan di Masthar Itik Salai kat Sungai Ramal, Kajang...dah lama teringin nak pi sini, tapi selalu penuhhh je...so sebabkan masa dah lepas waktu lunch masa tu, aku ajak Irma pi sini...bajet tak ramai orang la dah kan...sekali ramai juga daaa...pasrah...
sampai tu macam blurr mana nak pergi...dia macam ada a few kedai gak kat situ...so kita ke arah yang orang jual salai-salai ni...ada satu kaunter belah luar tu rupanya untuk orang bungkus...aku memula beratur situ gak tengok orang beratur....sib baik lepas tu bertanya...kalo tak, dah buang masa...nampak gulai lemak semua tu, memang terliur abes dah masa nih...ada gulai itik, gulai ayam, gulai daging, gulai telur...perghhh semua mengancam!
diorang memang salai dan masak gulai kat situ jer...memang fresh gila la kan!dah siap masak terus hantar ke kaunter orang nak bungkus dan juga kaunter orang nak makan situ...siap ada yang mencelah terus pergi tempat masak minta lauk sebab tak sabar menanti...hahaha aku la tuh!hahaha...
kat belah dalam tu ada kaunter lauk pauk gulai ni...so kita pilih je laaa nak makan apa...nanti dia senduk kan dalam pinggan...kitorang ambil gulai ayam salai dan gulai daging salai...ada gak rendang itik masa ni...hampir tergoda, tapi pikir nak layan itik salai dia, so tahan nafsu tu sikit...hahaha...
then ada tempat nak ambil ikan salai dan itik salai gak...pastu ada segala macam ulam disediakan kat sini...so ambil je laaa mana yang kita nak...itik dan ikan salai tu ada disediakan juga kuah pencicah, jangan lupa ambil...
haaa meh tengok apa yang kami ambil...hehehe gulai lemak tu semua sedap!ikan keli salai tu pun sedappp!cicah plak dengan sos dia tu, memang menambah keenakannya!hehehe...tapi itik salai tu aku rasa kureng lah...aku rasa kalo makan gulai or rendang itik lagi meletops kot!hahaha...harga keseluruhan makan ni aku tak ingat sebab Irma yang bayar...tapi seingat aku ok la harga dia, takde la mahal sangat...
dan masa aku upload gambar itik salai kat IG, Amoi message bagitau pi beli keria gula melaka kat depan kedai tu, terus pi carik dan beli banyak sikit untuk minum petang kat opis...dah la memang kat Kajang tadi sempat menapau sate gak untuk budak-budak ni...petang tu kat opis dapat laaa aku dan Irma menjamu budak-budak ni makan...nyummeh!kejap je licinnn semua...hahaha...

No comments:

Post a Comment